Toestemmingsverklaringen
Een administratief dienstverlener werkt met toestemmingsverklaringen van zijn klanten.
Als uw aansluiting is verwerkt, wordt u aangesloten op ons portaal. Uw klanten (zorgaanbieders) kunnen digitaal via het dit portaal een toestemmingsverklaring aan u instellen. Deze toestemmingsverklaring wordt ingesteld per dienst.
Zonder toestemmingsverklaringen van uw klanten kunnen geen gegevens worden uitgewisseld via uw aansluiting. Zodra uw klant een toestemmingsverklaring voor een dienst aan u heeft ingeregeld, kunt u voor deze klant gegevens via ons uitwisselen.
Voor het verwerken van persoonsgegevens voor uw klanten moet u op grond van privacywetgeving een verwerkersovereenkomst aangaan met uw klant. De toestemmingsverklaring bevestigt voor ons de verwerkersrelatie tussen u (als administratief dienstverlener) en uw klant (de zorgaanbieder).
De contactpersoon van een zorgaanbieder kan per AGB-code inloggen op de VECOZO-website om een toestemmingsverklaring in te stellen en/of beheren. Meer informatie over hoe zorgaanbieders toestemmingsverklaringen kunnen instellen vindt u in onze veelgestelde vragen.