Hoe koppel ik mijn eHerkenningsmiddel aan mijn VECOZO-account?

Wanneer u al gebruikmaakt van onze diensten middels een persoonlijk certificaat, heeft u in het verleden al een gebruikersnummer en een pincode van ons ontvangen. Om uw eHerkenningsmiddel te koppelen heeft u hetzelfde gebruikersnummer en dezelfde pincode nodig. Deze koppelt u eenmalig aan uw bestaande VECOZO-account. Vanaf dan kunt u inloggen met eHerkenning.

Heeft u deze gegevens niet? Dan kan uw VECOZO-contactpersoon een gebruikersnummer en pincode voor u aanvragen bij onze Supportafdeling.

Let op: er kan maar één gebruiker aan een eHerkenningsmiddel gekoppeld worden.

Om uw eHerkenningsmiddel te koppelen aan uw VECOZO-account volgt u onderstaande stappen.

Stap 1:  Ga naar www.vecozo.nl
Stap 2: Kies rechtsboven voor de knop ‘Inloggen’.
Stap 3: Kies hier voor ‘eHerkenning’
Stap 4: U komt op een keuzescherm waar u uw eHerkenningsprovider kunt kiezen

 

Stap 5: Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Deze heeft u ontvangen van uw eHerkenningsprovider. Zie de afbeelding hieronder voor een voorbeeld.

Stap 6: Afhankelijk van de eHerkenningsprovider die u heeft gekozen, moet u een aanvullende verificatiestap uitvoeren. Bijvoorbeeld een SMS-code of een andere tweestapsverificatie (authenticatie-app).

Als u op ‘Inloggen’ klikt gaat u verder in het proces.

Stap 7: Vervolgens ziet u het onderstaande scherm. Vul hier uw gebruikersnummer en pincode in, die u eerder van VECOZO hebt ontvangen. Klik daarna op ‘Volgende’.

 

Stap 8: Hierna wordt het wachtwoord gevraagd van uw persoonlijk VECOZO-certificaat, mits u deze heeft geïnstalleerd. Vul deze in en klik wederom op ‘Volgende’. Heeft u uw persoonlijk certificaat van VECOZO niet geïnstalleerd? Dan krijgt u dit scherm niet te zien.

 

Stap 9: In het volgende scherm vult u tweemaal uw e-mailadres in. Klik hierna op ‘Volgende’.

 

De koppeling is voltooid. U kunt nu voortaan inloggen op de VECOZO-website met uw eHerkenningsmiddel. Kies voor ‘Ga verder met inloggen’.