Onze afdeling Support krijgt op dit moment veel vragen van zorgaanbieders over het vernieuwen van hun aansluitovereenkomst met VECOZO. Hebt u als zorgaanbieder van VECOZO een aangetekende brief ontvangen? Hier leggen we uit waarom.
VECOZO is de afgelopen jaren flink gegroeid en wet- en regelgeving is veranderd. Om die reden vernieuwen we de overeenkomsten met de bij ons aangesloten zorgaanbieders. Vanaf voorjaar 2019 zijn alle 50.000 aangesloten zorgaanbieders in fases uitgenodigd hun aansluitovereenkomst met VECOZO te vernieuwen. Ruim 40.000 zorgaanbieders hebben inmiddels hun overeenkomst vernieuwd.
Waarom een aangetekende brief?
Ondanks herhaalde communicatie is er een groep zorgaanbieders die hun aansluitovereenkomst nog niet heeft vernieuwd. Deze zorgaanbieders hebben van VECOZO een aangetekende brief ontvangen. In deze brief leggen wij nogmaals uit hoe belangrijk het is om de aansluitovereenkomst te vernieuwen voor 31 december 2020. Niet vernieuwen betekent namelijk dat u vanaf 1 januari 2021 geen gebruik meer kunt maken van onze dienstverlening omdat certificaten worden ingetrokken en uw zorgonderneming wordt beëindigd in ons systeem.
Aansluiting behouden? Start met vernieuwen!
Wilt u ook na 31 december 2020 aangesloten blijven bij VECOZO? Start dan zo snel mogelijk het vernieuwingsproces. Op deze pagina vindt u ook alle informatie die u nodig hebt om snel en gemakkelijk het aanmeldproces te doorlopen:
Moet ik ook vernieuwen?
Wellicht denkt u dat het vernieuwen van de aansluitovereenkomst met VECOZO niet op u van toepassing is. Of u loopt bij het vernieuwen tegen vragen en problemen aan? Wij hebben de antwoorden op onderstaande vragen in deze bijlage gezet:
- Moet ik mijn aansluitovereenkomst ook vernieuwen als ik recent mijn certificaat heb vernieuwd?
- Ik heb een toestemmingsverklaring verleend aan een partij die namens mij het administratieve berichtenverkeer met VECOZO uitvoert. Moet ik dan toch zelf ook de aansluitovereenkomst vernieuwen?
- Moet ik voor alle AGBcodes een nieuwe aansluitovereenkomst afsluiten?
- Ik weet niet meer welke AGBcodes binnen mijn zorgonderneming in gebruik zijn? Kan VECOZO hierin inzicht geven en advies geven met welke AGB-code mijn onderneming de nieuwe aansluitovereenkomst het beste kan afsluiten?
- Voor de dienstverlening van VECOZO gebruik ik niet meer alle AGBcodes die geregistreerd staan bij VECOZO. Moet ik dit melden?
- Mijn onderneming bevindt zich in het buitenland. Ik maak echter wel gebruik van de dienstverlening van VECOZO. Kan ik dan toch ook mijn aansluitovereenkomst vernieuwen en mij via iDIN of AMP laten identificeren?
Kan VECOZO mij helpen?
Hebt u nog vragen of lukt het u niet het digitale proces succesvol af te ronden, neem dan contact op met onze afdeling Support en Administratie via support@vecozo.nl. Zij zijn graag bereid u te helpen.
Terug naar overzicht