VECOZO start op 1 november met het controleren van de IP-adres(sen) waarmee een systeemgebruiker bij ons aanklopt. In de afgelopen maanden hebben we de contactpersonen en tekenbevoegden van de bij ons aangesloten zorgaanbieders, zorgverzekeraars en softwarepartijen hierover veelvuldig per mail en brief geïnformeerd.
Organisaties waarvan de IP-adressen op 1 november niet of onvolledig zijn geregistreerd, krijgen geen toegang meer tot de VECOZO-diensten. Declareren met het systeemcertificaat is dan bijvoorbeeld niet meer mogelijk. Zodra de IP-adressen juist en volledig zijn geregistreerd, zijn de VECOZO-diensten direct weer te bereiken.
403 foutmelding
Krijgt u een 403 foutmelding wanneer u met uw software werkt? Dat betekent dat u onze diensten probeert te gebruiken met een niet geregistreerd IP-adres. Uw contactpersoon ontvangt hiervan een notificatie per e-mail. Hierin staat welke stappen er genomen moeten worden. Neem contact op met uw contactpersoon. Uw contactpersoon kan de juiste IP-adressen als volgt registreren: klik hier.
Informatiebeveiliging
VECOZO staat voor veilige communicatie in de zorg. Daarom werken we doorlopend aan de verbetering van onze informatiebeveiliging. Een belangrijk beveiligingsmiddel is het VECOZO-certificaat. We starten met twee initiatieven die de beveiliging van onze certificaten verder verhogen:
- Vanaf 1 november 2021 controleert VECOZO de IP-adressen waarmee een systeemgebruiker bij ons aanklopt. Zo verhogen we de beveiliging van onze systeemcertificaten.
- Vanaf 1 januari 2022 is inloggen bij VECOZO alleen nog maar mogelijk met een authenticatie-app. Zo verhogen we de beveiliging van onze persoonlijke certificaten.
Meer informatie?
Kijk voor meer informatie op
- www.vecozo.nl/informatiebeveiliging/over-informatiebeveiliging
- www.vecozo.nl/controle-ip-adressen
- www.vecozo.nl/inloggen-authenticatie-app