Interne toestemmingsverklaring
Via 'Mijn interne toestemmingsverklaringen' kan de contactpersoon een interne toestemmingsverklaring instellen. Volg onderstaande stappen:
- Log in op www.vecozo.nl/
- Klik rechtsboven op uw gebruikersnummer
- Kies voor Mijn Gegevens > Algemene instellingen > Mijn interne toestemmingsverklaringen
- Klik op Toevoegen
- Kies de juiste autorisatie
- Kies de AGB-code van de vestiging waar toestemming voor afgegeven moet worden
- Klik op Opslaan
Het duurt 30 minuten voordat de toestemmingsverklaring actief is.
Mist u een vestiging in de keuzeopties? Dan is deze nog niet aangesloten bij ons of kunnen ze geen gebruikmaken van de gekozen dienst. De betreffende vestiging kunt u toevoegen via het aanvraagformulier. Vul de gevraagde gegevens in en kies bij de vraag ‘Wat wilt u wijzigen?’ voor ‘Toevoegen AGB-codes’. Nadat wij de aanvraag verwerkt hebben kunt u de betreffende vestiging selecteren.
Externe toestemmingsverklaring
De contactpersoon kan een externe toestemmingsverklaring voor een tussenpartij inregelen via 'Mijn externe toestemmingsverklaringen'.
Volg onderstaande stappen:
- Log in op onze website en klik rechtsboven op uw naam/gebruikersnummer.
- Kies voor 'Mijn gegevens' en vervolgens voor 'Algemene instellingen'
- Klik op ‘Mijn externe toestemmingsverklaringen'
- Klik daarna op de knop ‘Voeg toestemmingsverklaring toe’
- Selecteer in de keuzelijst ‘Applicatie’ de dienst waarvoor u een toestemmingsverklaring wilt aanmaken of toevoegen. Als een dienst voor u niet van toepassing is of als het maximum aantal toegestane toestemmingsverklaringen voor deze dienst al in gebruik is dan staat de dienst NIET in de lijst.
- Selecteer in de keuzelijst 'Type instantie' de soort partij: Tussenpartij software of tussenpartij administratief.
- Selecteer in de keuzelijst ‘Geeft toestemmingsverklaring aan’ de naam van de partij. Als deze voor de gekozen dienst geen overeenkomst bij ons heeft staat deze NIET in de lijst. Neem in dat geval contact op met de betreffende partij.
- Pas indien nodig de einddatum van de toestemmingsverklaring aan. De einddatum mag maximaal 2 jaar in de toekomst liggen en mag niet gelijk of kleiner zijn dan vandaag.
- Klik op de knop Doorgaan en lees de disclaimer. Vink het vierkantje bij 'Ik ga akkoord' aan als u de disclaimer gelezen heeft en klik op ‘Opslaan’ om de toestemmingsverklaring aan te maken.
De tussenpartij ontvangt hiervan automatisch een notificatie per e-mail.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Welke gegevens op mijn kopie identiteitsbewijs mag ik afschermen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen contactgegevens
- Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?
- Kan ik een tweede contactpersoon toevoegen, wijzigen of verwijderen?
- Waarom moet de contactpersoon in (loon)dienst zijn van mijn praktijk/instelling?
- De contactpersoon is uit dienst/overleden, wat moeten wij regelen bij VECOZO?
- Hoe kan ik het telefoonnummer van de tekenbevoegde en (hoofd)contactpersoon wijzigen?
- Hoe weet ik wie mijn contactpersoon is?
- Wat is het verschil tussen een tekenbevoegde, een hoofdcontactpersoon en een contactpersoon?
- Hoe vraag ik mijn gebruikersnummer op als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Is het e-mailadres van de contactpersoon niet gelijk aan het e-mailadres in het certificaat van de contactpersoon?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag wijziging e-mailadres is verwerkt?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
- Hoeveel tekenbevoegden, (hoofd)contactpersonen of ICT-beheerders mogen wij maximaal opgeven?
Persoonlijke certificaten
- Kan ik mijn naam (laten) aanpassen in mijn account?
- Hoe vraag ik een VECOZO-account aan?
- Mag mijn collega gebruik maken van mijn (persoonlijk) certificaat?
- Waarom staat mijn certificaat op mijn naam, en niet op die van de praktijk?
- Moet ik mijn persoonlijk certificaat binnen een bepaalde termijn installeren?
- Kan ik een gebruikersoverzicht exporteren?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen persoonlijk certificaat aan?
- Hoe vraag ik een nieuw certificaat aan als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe ontkoppel ik de authenticatie-app?
Systeemcertificaten
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hebben wij een systeemcertificaat nodig?
- Hoe koppel ik mijn systeemcertificaat aan mijn softwareprogramma?
- Moet ik een nieuw systeemcertificaat aanvragen als ik wissel van software?
Certificaten algemeen
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand VECOZO-account?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag verwerkt is?
- Hoe verwijder ik een VECOZO-account?
- Wat is de status van mijn aanvraag?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Moet ik een nieuw certificaat aanvragen als mijn certificaat is verlopen?
- Ik heb geen gebruikersnummer ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Ik heb geen pincode ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Welke autorisaties staan er op mijn certificaat?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
Toestemmingsverklaringen
- Wat is een toestemmingsverklaring?
- Wanneer kan er een toestemmingsverklaring ingesteld worden?
- Voor welke diensten kan een toestemmingsverklaring worden ingesteld?
- Kunnen er meerdere toestemmingsverklaringen voor één dienst worden ingesteld?
- Hoe kan ik de ingeregelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Hoe verleng ik een toestemmingsverklaring?
- Hoe beëindig ik een toestemmingsverklaring?
Testcertificaten
- Hoe vraag ik een testaccount aan of wijzig ik de autorisaties van een bestaand testaccount?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag voor een testaccount is verwerkt?
- Mag ik mijn testaccount aan derden verstrekken?
- Wat is een ketentester?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?