Antwoord
Uw e-mailadres kan op meerdere plekken geregistreerd staan. De manier waarop u het e-mailadres instelt of wijzigt kan per dienst anders zijn.
E-mailadres (hoofd)contactpersoon en tekenbevoegde
Het e-mailadres van de (hoofd)contactpersoon en/of tekenbevoegde wijzigt u via het aanvraagformulier.
Zodra het document is ingevuld en ondertekend door de (hoofd)contactpersoon of tekenbevoegde stuurt u dit formulier per e-mail samen met een kopie van het geldige legitimatiebewijs van de ondertekenaar.
E-mailadres VECOZO-account
Het e-mailadres van uw VECOZO-account kunt u zelf wijzigen. Als u bent ingelogd op onze website klikt u rechtsboven in de navigatiebalk op uw gebruikersnummer. Vervolgens klikt u op 'Mijn gegevens' en dan kiest u voor 'E-mailadres wijzigen'.
E-mailadres systeemcertificaat
De (hoofd)contactpersoon of tekenbevoegde stuurt een e-mail vanuit het geregistreerde e-mailadres met daarin de volgende gegevens:
- AGB-code van de ondernemnig
- Gebruikersnummer van het systeemcertificaat
- Nieuwe e-mailadres
ION (Inschrijving op Naam)
Kies nadat u ingelogd bent voor Mijn diensten > Inschrijving op Naam > E-mailadressen instellen.
Binnen de dienst ION kunt u een e-mailadres instellen voor:
- Algemeen: Een e-mailadres voor mailingen die verzonden worden door de Stichting ION (instellen bij Algemeen);
- Elektronische Facturatie: Een e-mailadres voor het ontvangen van een elektronische factuur van Stichting ION.
- Mutatieberichten: Dit e-mailadres wordt gebruikt voor de notificatie e-mails wanneer een patiënt door een andere huisarts wordt ingeschreven, of wanneer een patiënt automatisch wordt afgemeld door het systeem. Denk hierbij aan het verstrijken van tijdelijke aanmeldingen.
Als er geen apart e-mailadres is opgegeven, worden de ION-notificatieberichten verstuurd naar het geregistreerde e-mailadres van de contactpersoon.
Opt-In
Het e-mailadres waarop u de notificaties ontvangt past u aan via Mijn Diensten > Opt-in >Opt-in aanmeldingen > Beheren instellingen.
Notificaties vanuit declaraties en het machtigingenportaal
Vanuit de diensten Declareren en Machtigingenportaal kunt u verschillende e-mailnotificaties instellen en ontvangen. Dat kan op twee verschillende manieren:
Handmatig
Als u via onze website een declaratie of een machtiging indient,kunt u tijdens het indienen zelf een e-mailadres invullen.
Webservice
Als u rechtstreeks vanuit een softwarepakket declaraties of machtigingen indient, wordt het e-mailadres vastgelegd in het softwareprogramma. Neem contact op met uw softwarepartij om het e-mailadres aan te passen.
Wlz, Wmo en Jeugdwet
Wlz Notitieverkeer
De (hoofd)contactpersoon of tekenbevoegde stuurt een e-mail vanuit het geregistreerde e-mailadres met als onderwerp 'Aanpassen applicatie-instellingen Wlz Notitieverkeer'. In deze e-mail staat:
- De AGB-code
- Het gewenste e-mailadres
Berichtenverkeer Wlz, Wmo en Jeugdwet
Om een e-mailadres in te stellen voor een nieuw Wlz, Wmo of Jeugdwetbericht, logt u in met uw VECOZO-account. Onder de betreffende dienst kiest u voor ‘Notificaties beheren’.
De e-mailnotificatie wordt ingesteld per type bericht, en geldt dan ook voor alle toekomstige berichten van dit type. U hoeft dit dus maar één keer in te stellen.
Berichtenbox
Wanneer u bent ingelogd gaat u naar ‘Mijn diensten’. Hier kiest u voor de dienst ‘Berichtenbox’ en klikt u vervolgens op ‘Instellingen’. Daar ziet u het huidig geregistreerde e-mailadres en kunt u dit wijzigen.
Er wordt in de Berichtenbox alleen een e-mailadres geregistreerd als u heeft aangegeven notificaties te willen ontvangen.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
Wijzigen contactgegevens
- Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?
- De contactpersoon/tekenbevoegde is uit dienst, wat moeten wij regelen?
- Hoe kan ik het telefoonnummer van de tekenbevoegde en (hoofd)contactpersoon wijzigen?
- Hoe weet ik wie mijn contactpersoon is?
- Wat is het verschil tussen een tekenbevoegde, een hoofdcontactpersoon en een contactpersoon?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag is verwerkt?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
VECOZO-account
- Kan ik mijn naam (laten) aanpassen in mijn account?
- Hoe vraag ik een VECOZO-account aan?
- Mag mijn collega gebruikmaken van mijn account?
- Kan ik een gebruikersoverzicht exporteren?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen account aan?
- Hoe vraag ik een nieuw certificaat aan als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe ontkoppel ik de authenticatie-app?
Systeemcertificaten
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hebben wij een systeemcertificaat nodig?
- Moet ik een nieuw systeemcertificaat aanvragen als ik wissel van software?
Certificaten algemeen
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand VECOZO-account?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag verwerkt is?
- Hoe verwijder ik een VECOZO-account?
- Wat is de status van mijn aanvraag?
- Waar vind ik een overzicht van alle accounts die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Welke autorisaties staan er op mijn account?
Toestemmingsverklaringen
- Wat is een toestemmingsverklaring?
- Hoe stel ik een toestemmingsverklaring in?
- Wanneer kan er een toestemmingsverklaring ingesteld worden?
- Voor welke diensten kan een toestemmingsverklaring worden ingesteld?
- Kunnen er meerdere toestemmingsverklaringen voor één dienst worden ingesteld?
- Hoe kan ik de ingestelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Hoe verleng ik een toestemmingsverklaring?
- Hoe beëindig ik een toestemmingsverklaring?