Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?

Antwoord

Uw e-mailadres kan op meerdere plekken geregistreerd staan.  De manier waarop u het e-mailadres instelt of wijzigt kan per dienst anders zijn.

E-mailadres (hoofd)contactpersoon en tekenbevoegde

Het e-mailadres van de (hoofd)contactpersoon en/of tekenbevoegde wijzigt u via het aanvraagformulier.

Zodra het document is ingevuld en ondertekend door de (hoofd)contactpersoon of tekenbevoegde stuurt u dit formulier per e-mail samen met een kopie van het geldige legitimatiebewijs van de ondertekenaar.

E-mailadres VECOZO-account

Het e-mailadres van uw VECOZO-account kunt u zelf wijzigen. Als u bent ingelogd op onze website klikt u  rechtsboven in de navigatiebalk op uw gebruikersnummer. Vervolgens klikt u op 'Mijn gegevens' en dan kiest u voor 'E-mailadres wijzigen'.

E-mailadres systeemcertificaat

De (hoofd)contactpersoon of tekenbevoegde stuurt een e-mail vanuit het geregistreerde e-mailadres met daarin de volgende gegevens:

  • AGB-code van de ondernemnig
  • Gebruikersnummer van het systeemcertificaat
  • Nieuwe e-mailadres
ION (Inschrijving op Naam)

Kies nadat u ingelogd bent voor Mijn diensten > Inschrijving op Naam > E-mailadressen instellen.

Binnen de dienst ION kunt u een e-mailadres instellen voor:

  • Algemeen: Een e-mailadres voor mailingen die verzonden worden door de Stichting ION (instellen bij Algemeen);
  • Elektronische Facturatie: Een e-mailadres voor het ontvangen van een elektronische factuur van Stichting ION.
  • Mutatieberichten: Dit e-mailadres wordt gebruikt voor de notificatie e-mails wanneer een patiënt door een andere huisarts wordt ingeschreven, of wanneer een patiënt automatisch wordt afgemeld door het systeem. Denk hierbij aan het verstrijken van tijdelijke aanmeldingen.

Als er geen apart e-mailadres is opgegeven, worden de ION-notificatieberichten verstuurd naar het geregistreerde e-mailadres van de contactpersoon.

Opt-In

Het e-mailadres waarop u de notificaties ontvangt past u aan via Mijn Diensten > Opt-in >Opt-in aanmeldingen > Beheren instellingen.

Notificaties vanuit declaraties en het machtigingenportaal

Vanuit de diensten Declareren en Machtigingenportaal kunt u verschillende e-mailnotificaties instellen en ontvangen. Dat kan op twee verschillende manieren:

Handmatig
Als u via onze website een declaratie of een machtiging indient,kunt u tijdens het indienen zelf een e-mailadres invullen.

Webservice
Als u rechtstreeks vanuit een softwarepakket declaraties of machtigingen indient, wordt het e-mailadres vastgelegd in het softwareprogramma. Neem contact op met uw softwarepartij om het e-mailadres aan te passen.

Wlz, Wmo en Jeugdwet

Wlz Notitieverkeer
De (hoofd)contactpersoon of  tekenbevoegde stuurt een e-mail vanuit het geregistreerde e-mailadres met als onderwerp 'Aanpassen applicatie-instellingen Wlz Notitieverkeer'. In deze e-mail staat:

  • De AGB-code
  • Het gewenste e-mailadres

Berichtenverkeer Wlz, Wmo en Jeugdwet
Om een e-mailadres in te stellen voor een nieuw Wlz, Wmo of Jeugdwetbericht, logt u in met uw VECOZO-account. Onder de betreffende dienst kiest u voor ‘Notificaties beheren’.

De e-mailnotificatie wordt ingesteld per type bericht, en geldt dan ook voor alle toekomstige berichten van dit type. U hoeft dit dus maar één keer in te stellen.

Berichtenbox

Wanneer u bent ingelogd gaat u naar ‘Mijn diensten’. Hier kiest u voor de dienst ‘Berichtenbox’ en klikt u vervolgens op ‘Instellingen’. Daar ziet u het huidig geregistreerde e-mailadres en kunt u dit wijzigen.

Er wordt in de Berichtenbox alleen een e-mailadres geregistreerd als u heeft aangegeven notificaties te willen ontvangen.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Wijzigen contactgegevens

VECOZO-account

Systeemcertificaten

Certificaten algemeen

Toestemmingsverklaringen

Testcertificaten