Antwoord
VECOZO gaat overeenkomsten met zorgpartijen aan op ondernemingsniveau. Dit is op basis van het Kamer van Koophandel nummer. Alle AGB-codes van uw onderneming die vallen onder dat KvK-nummer worden in die overeenkomst opgenomen. Zo kan het dus zijn dat in één overeenkomst meerdere van uw praktijk- of instellings-AGB-codes zijn opgenomen, mits deze zijn geregistreerd onder hetzelfde KvK-nummer.
Contactpersoon
Per AGB-code kunt u een aparte contactpersoon opgeven. Deze persoon kan per AGB-code gebruik maken van het Gebruikersbeheer, IP-adressen registreren en toestemmingsverklaringen instellen. Belangrijk om te weten is dat de 'contactpersoon' altijd een persoonlijk certificaat heeft of zal krijgen als deze wordt geregistreerd als contactpersoon. Met het persoonlijke certificaat logt de contactpersoon in, waarna deze bovengenoemde werkzaamheden kan verrichten.
Hoofdcontactpersoon
De hoofdcontactpersoon wordt geregistreerd op ondernemingsniveau en staat dus boven de contactpersoon of contactpersonen. De hoofdcontactpersoon ontvangt niet standaard een certificaat.
Een hoofdcontactpersoon kan wel beschikken over een certificaat. Deze kan net als voor andere gebruikers worden aangevraagd voor een van de AGB-code(s). Op het certificaat van de hoofdcontactpersoon worden niet dezelfde functionele rechten toegepast als bij een contactpersoon. Deze heeft daardoor niet dezelfde toegang als de contactpersoon. De hoofdcontactpersoon kan wel enkele taken van de contactpersoon overnemen. Er zijn een aantal verzoeken die altijd per e-mail kunnen worden ingediend door de hoofdcontactpersoon. Voorwaarde hiervoor is dat deze e-mail is verstuurd vanuit het bij VECOZO geregistreerde e-mailadres van de hoofdcontactpersoon. Ook mag een hoofdcontactpersoon worden opgegeven voor het aanvragen en/of wijzigen van gebruikers en het wijzigen van de contactpersoon. Via deze formulieren vragen wij standaard om een handtekening van de tekenbevoegde maar een hoofdcontactpersoon mag hiervoor ook tekenen.
Tekenbevoegde
De tekenbevoegde wordt ook geregistreerd op ondernemingsniveau en staat dus boven de hoofdcontactpersoon en contactpersoon. De tekenbevoegde ontvangt niet standaard een certificaat. Net als bij de hoofdcontactpersoon kan er wel een certificaat worden aangevraagd voor de tekenbevoegde. Als uw praktijk of instantie gebruik maakt van het Zorginkoopportaal is dit zelfs vereist voor het tekenen van een contract.
Net als bij de hoofdcontactpersoon kan de tekenbevoegde verzoeken per e-mail versturen. En uiteraard is deze de aangewezen persoon om als tekenbevoegde op te treden bij aanvragen en wijzigingen.
VECOZO registreert altijd maar één tekenbevoegde, ook als uw onderneming meerdere tekenbevoegden kent. Wilt u deze tekenbevoegde wijzigen dan kan dat altijd bij VECOZO worden aangevraagd. VECOZO zal controleren of deze persoon tekenbevoegd is, en de aanvraag accepteren als dit het geval is.
Het is voor een niet geregistreerde tekenbevoegde niet mogelijk om verzoeken per e-mail in te dienen omdat wij van die persoon geen e-mailadres geregistreerd hebben. Wel kan een niet geregistreerde tekenbevoegde fysieke aanvraagformulieren ondertekenen, die per post worden toegestuurd.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Welke gegevens op mijn kopie identiteitsbewijs mag ik afschermen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen contactgegevens
- Hoe kan ik de contactpersoon wijzigen?
- Kan ik een tweede contactpersoon toevoegen, wijzigen of verwijderen?
- Waarom moet de contactpersoon in (loon)dienst zijn van mijn praktijk/instelling?
- De contactpersoon is uit dienst/overleden, wat moeten wij regelen bij VECOZO?
- Hoe kan ik het telefoonnummer van de tekenbevoegde en (hoofd)contactpersoon wijzigen?
- Hoe weet ik wie mijn contactpersoon is?
- Hoe vraag ik mijn gebruikersnummer op als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Is het e-mailadres van de contactpersoon niet gelijk aan het e-mailadres in het certificaat van de contactpersoon?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag wijziging e-mailadres is verwerkt?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
- Hoeveel tekenbevoegden, (hoofd)contactpersonen of ICT-beheerders mogen wij maximaal opgeven?
Persoonlijke certificaten
- Kan ik mijn naam (laten) aanpassen in mijn account?
- Hoe vraag ik een VECOZO-account aan?
- Mag mijn collega gebruik maken van mijn (persoonlijk) certificaat?
- Waarom staat mijn certificaat op mijn naam, en niet op die van de praktijk?
- Moet ik mijn persoonlijk certificaat binnen een bepaalde termijn installeren?
- Kan ik een gebruikersoverzicht exporteren?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen persoonlijk certificaat aan?
- Hoe vraag ik een nieuw certificaat aan als de contactpersoon uit dienst is?
- Hoe ontkoppel ik de authenticatie-app?
Systeemcertificaten
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hebben wij een systeemcertificaat nodig?
- Hoe koppel ik mijn systeemcertificaat aan mijn softwareprogramma?
- Moet ik een nieuw systeemcertificaat aanvragen als ik wissel van software?
Certificaten algemeen
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand VECOZO-account?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag verwerkt is?
- Hoe verwijder ik een VECOZO-account?
- Wat is de status van mijn aanvraag?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Moet ik een nieuw certificaat aanvragen als mijn certificaat is verlopen?
- Ik heb geen gebruikersnummer ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Ik heb geen pincode ontvangen na het aanvragen van een nieuw certificaat
- Welke autorisaties staan er op mijn certificaat?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?
Toestemmingsverklaringen
- Wat is een toestemmingsverklaring?
- Hoe stel ik een toestemmingsverklaring in?
- Wanneer kan er een toestemmingsverklaring ingesteld worden?
- Voor welke diensten kan een toestemmingsverklaring worden ingesteld?
- Kunnen er meerdere toestemmingsverklaringen voor één dienst worden ingesteld?
- Hoe kan ik de ingeregelde toestemmingsverklaringen inzien?
- Hoe verleng ik een toestemmingsverklaring?
- Hoe beëindig ik een toestemmingsverklaring?
Testcertificaten
- Hoe vraag ik een testaccount aan of wijzig ik de autorisaties van een bestaand testaccount?
- Hoe lang duurt het voordat mijn aanvraag voor een testaccount is verwerkt?
- Mag ik mijn testaccount aan derden verstrekken?
- Wat is een ketentester?
- Waar kan ik mijn gebruikersnummer terugvinden?
- Waar kan ik mijn pincode terugvinden?