Antwoord
Is uw overeenkomst met VECOZO door een faillissement, surseance van betaling, fusie of overname beëindigd of opgezegd, dan kunt u of kan uw bewindvoerder/curator de overeenkomst verlengen. Dit geeft u ruimte en tijd om de administratie af te ronden. De diensten waarvoor een verlenging van de overeenkomst mogelijk is, inclusief de termijnen, vindt u in onderstaande tabel.
Na het verstrijken van onderstaand(e) termijn(en) worden uw VECOZO-certificaten automatisch ingetrokken en wordt uw overeenkomst met VECOZO beëindigd. Als een tweede en/of derde verlengingstermijn mogelijk is waarvan u gebruik wilt maken, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op door een e-mail te sturen naar administratie@vecozo.nl Vermeld hierbij de reden waarom u gebruik wenst te maken van verlenging.
Bekijk ook onze factsheet over Beëindiging, Fusie, Overname of Faillissement
De verlengingstermijnen per dienst zijn gebaseerd op afspraken met onze opdrachtgevers. Bij eventuele wijzigingen in deze afspraken, publiceren wij zo spoedig mogelijk de nieuwe verlengingstermijnen.
Dienst |
VECOZO stelt de dienst ter beschikking namens: |
Standaard termijn |
1e verlengingstermijn (uitsluitend op uw verzoek) |
2e verlengingstermijn (uitsluitend op uw verzoek) |
Berichtenverkeer Jeugdwet |
Gemeente(n) |
6 maanden |
6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met de betreffende gemeente(n). |
Berichtenverkeer Wmo |
Gemeente(n) |
6 maanden |
6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met de betreffende gemeente(n). |
Controle op Verzekeringsgegevens (COV) |
Zorgverzekeraars |
DBC/Zorginstelling**: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met zorgverzekeraars |
Financiële verantwoording forensische zorg (FVFZ) |
Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) |
DBC/Zorginstelling**/Huisartsen: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met DJI |
Groupers (OHW en Declareren) |
Stichting Groupers |
DBC/Zorginstelling**: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met Stichting Groupers |
ION Zorgaanbieders (zorgsoort 01 en 37) zonder einddatum AGB-code bij Vektis en zorgaanbieders (zorgsoort 21) |
Stichting ION |
6 maanden |
6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met Stichting ION |
Machtigingenportaal |
Zorgverzekeraars en/of zorgkantoren |
DBC/Zorginstelling**: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met zorgverzekeraars |
Opt-In |
Zorgaanbieders |
6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met VZVZ |
|
Onderlinge Dienstverlening (ODV) |
Zorgaanbieders |
12 maanden |
6 maanden |
Besluit opdrachtgevers |
Plaatsing en uitvoering forensische zorg |
Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) |
DBC/Zorginstelling**: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met DJI |
VSP-EDP |
Zorgverzekeraars en/of zorgkantoren en/of DJI en/of gemeente(n) |
DBC/Zorginstelling**/Huisartsen: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met zorgverzekeraars |
VSP-INFO |
Zorgverzekeraars |
DBC/Zorginstelling**: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met zorgverzekeraars |
VSP-Wlz |
Zorgkantoren |
DBC/Zorginstelling**: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met zorgverzekeraars |
Wlz raadpleegfunctie |
Zorgkantoren |
DBC/Zorginstelling**: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/Instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met zorgverzekeraars |
Zorgaanbiederspost |
Zorgverzekeraars |
N.v.t. |
N.v.t. |
N.v.t. |
Zorginkoopportaal |
Zorgverzekeraars |
DBC/Zorginstelling**: 12 maanden
Overige: 6 maanden |
(geen) DBC/instelling: 6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met zorgverzekeraars |
E-facturatie |
UWV |
6 maanden |
Aanvraag via VECOZO, wij treden voor u in overleg met het UWV |
n.v.t. |
* Afhankelijk of u declareert bij de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) en/of zorgverzekeraars en/of zorgkantoren.
** Dit betreft de instellingen beginnend met AGB-code zorgsoort: 03 (medische specialisten), 06 (ziekenhuizen), 11 (tandarts – specialisten (mondziekten en kaakchirurgie), 19 (audiologische centra), 22 (zelfstandige behandelcentra), 34 (trombosediensten), 41 (beheerstichtingen verpleging, verzorging en thuiszorg), 42 (verzorgingstehuizen), 45 (verpleeginrichting voor somatische ziekten), 46 (verpleeginrichting voor psycho-geriatrische patiënten) en 75 (thuiszorginstellingen).
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen en/of beëindigen ondernemingsgegevens en AGB-code
- Waarom wordt mijn AGB-code beëindigd bij een praktijkovername?
- Kan ik mijn overeenkomst met VECOZO beëindigen zonder dat ik mijn AGB-code beëindig?
- Kan de einddatum van mijn AGB-code gewijzigd worden?
- Wij zijn van rechtsvorm gewijzigd, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- We hebben een nieuw Kamer van Koophandel nummer gekregen, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- We hebben een nieuwe AGB-code. Moet deze aangemeld worden bij VECOZO?
- We hebben een nieuwe AGB-code. Deze is inmiddels aangemeld bij VECOZO. Moet er dan ook een nieuw systeemcertificaat worden aangevraagd of kunnen we het oude systeemcertificaat blijven gebruiken?
- Er is een nieuwe maat in de maatschap, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- De tekenbevoegde is plots overleden, wat dienen wij te regelen bij VECOZO?
- Mijn Kamer van Koophandel nummer is uitgeschreven, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- De naam van de onderneming is gewijzigd, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- De praktijkhouder is overleden, wat nu?
- Welke stappen moet ik ondernemen bij een praktijkovername?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
- Welke stappen moet ik ondernemen als ik stop met mijn praktijk?
E-mailadressen en notificaties
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Waarom ontvang ik de e-mails van VECOZO niet?
- Hoe voeg ik VECOZO toe als veilige afzender?
- Waarom ontvang ik een e-mail om mijn e-mailadres te verifiëren?
- Ik krijg een e-mail van VECOZO waarin ik mijn e-mailadres moet bevestigen, is deze e-mail veilig?
- Hoe bevestig ik mijn e-mailadres?
- Waarom moet ik mijn e-mailadres bevestigen als ik deze al eerder voor VECOZO heb gebruikt?
- Kunnen notificatieberichten naar een ander e-mailadres worden doorgestuurd?
- Ik heb mijn e-mailadres bevestigd maar nog geen notificatiebericht ontvangen.
- Vanuit welke diensten worden er verificatie e-mails verstuurd naar mijn e-mailadres?
- Moet ik mijn e-mailadres elke keer opnieuw verifiëren?
- Wordt mijn e-mailadres doorgegeven aan andere instanties?
- Wat gebeurt er als ik mijn e-mailadres niet bevestig in de verificatie e-mail die VECOZO mij toestuurt?
- Ik heb geen verificatie e-mail ontvangen.
- Ik krijg een foutmelding als ik mijn e-mailadres wil bevestigen.
- Ontvang ik na het bevestigen van mijn e-mailadres alsnog alle verstuurde notificaties?