Antwoord
Stopt u met uw praktijk en wordt de AGB-code van uw praktijk opgeheven, neem dan de volgende stappen:
- Geef de beëindiging van de praktijk door aan Vektis;
- Beëindig oude domeinnamen, websites en e-mailboxen op naam van uw onderneming;
- Vanaf het moment dat uw praktijk is uitgeschreven start automatisch de beëindiging van uw overeenkomst met VECOZO. U krijgt van ons per e-mail een melding dat de overeenkomst beëindigd wordt en krijgt vervolgens zes maanden de tijd om uw administratie af te ronden;
- Na zes maanden worden uw VECOZO-certificaten automatisch ingetrokken en wordt uw overeenkomst met VECOZO beëindigd. Mocht u meer dan zes maanden tijd nodig hebben, geef dit dan op tijd aan bij de afdeling Support. Houd daarbij wel rekening met de geldigheid van uw certificaten, deze kunnen nog steeds verlopen binnen deze 6 maanden;
- Hebt u zorgsoort 01 (huisartsen) of 37 (gezondheidscentrum), vergeet dan niet uw patiënten via inschrijven op naam (ION) af te melden. Voor meer informatie over het afmelden van uw patiënten via ION klikt u op onderstaande link:
Hoe kan ik een patiënt aanmelden/afmelden?
Bekijk ook onze factsheet over Beëindiging, Fusie, Overname of Faillissement.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen en/of beëindigen ondernemingsgegevens en AGB-code
- Waarom wordt mijn AGB-code beëindigd bij een praktijkovername?
- Kan ik mijn overeenkomst met VECOZO beëindigen zonder dat ik mijn AGB-code beëindig?
- Kan de einddatum van mijn AGB-code gewijzigd worden?
- Wij zijn van rechtsvorm gewijzigd, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- We hebben een nieuw Kamer van Koophandel nummer gekregen, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- We hebben een nieuwe AGB-code. Moet deze aangemeld worden bij VECOZO?
- We hebben een nieuwe AGB-code. Deze is inmiddels aangemeld bij VECOZO. Moet er dan ook een nieuw systeemcertificaat worden aangevraagd of kunnen we het oude systeemcertificaat blijven gebruiken?
- Er is een nieuwe maat in de maatschap, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- De tekenbevoegde is plots overleden, wat dienen wij te regelen bij VECOZO?
- Mijn Kamer van Koophandel nummer is uitgeschreven, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- De naam van de onderneming is gewijzigd, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- Heb ik nog toegang tot VECOZO na een faillissement, fusie of overname?
- De praktijkhouder is overleden, wat nu?
- Welke stappen moet ik ondernemen bij een praktijkovername?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
E-mailadressen en notificaties
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Waarom ontvang ik de e-mails van VECOZO niet?
- Hoe voeg ik VECOZO toe als veilige afzender?
- Waarom ontvang ik een e-mail om mijn e-mailadres te verifiëren?
- Ik krijg een e-mail van VECOZO waarin ik mijn e-mailadres moet bevestigen, is deze e-mail veilig?
- Hoe bevestig ik mijn e-mailadres?
- Waarom moet ik mijn e-mailadres bevestigen als ik deze al eerder voor VECOZO heb gebruikt?
- Kunnen notificatieberichten naar een ander e-mailadres worden doorgestuurd?
- Ik heb mijn e-mailadres bevestigd maar nog geen notificatiebericht ontvangen.
- Vanuit welke diensten worden er verificatie e-mails verstuurd naar mijn e-mailadres?
- Moet ik mijn e-mailadres elke keer opnieuw verifiëren?
- Wordt mijn e-mailadres doorgegeven aan andere instanties?
- Wat gebeurt er als ik mijn e-mailadres niet bevestig in de verificatie e-mail die VECOZO mij toestuurt?
- Ik heb geen verificatie e-mail ontvangen.
- Ik krijg een foutmelding als ik mijn e-mailadres wil bevestigen.
- Ontvang ik na het bevestigen van mijn e-mailadres alsnog alle verstuurde notificaties?