Antwoord
Als de praktijk wordt overgenomen door een andere praktijkhouder, spreken we van een praktijkovername. Bij een praktijkovername neemt u contact op met de Kamer van Koophandel (KvK) voor het wijzigen van de bestuurder van de organisatie.
Wijzigt het KvK-nummer van uw organisatie? Neem in dat geval contact op met Vektis. Zij zijn de beheerder van uw AGB-gegevens en bepalen of uw organisatie een nieuwe AGB-code krijgt.
Bekijk ook onze factsheet over Beëindiging, Fusie, Overname of Faillissement.
U krijgt een nieuwe AGB-code
Als de onderneming een nieuwe AGB-code ontvangt door deze overname, moet de nieuwe AGB-code aangemeld worden bij VECOZO.
Klik hier om u aan te melden bij VECOZO.
Wanneer een nieuwe AGB-code wordt uitgegeven, kan de “oude” AGB-code beëindigd worden. Dit kan via het daarvoor bestemde formulier op de website van Vektis. De beëindiging wordt vanuit Vektis automatisch doorgegeven aan VECOZO. De oude praktijkhouder krijgt dan van VECOZO een periode van zes maanden om lopende zaken af te handelen.
U behoudt uw AGB-code van uw onderneming
Als voor de onderneming de AGB-code niet wijzigt, is het van belang dat de gegevens bij uw AGB-code overeen komen met de gegevens in het handelsregister van de Kamer van Koophandel en VECOZO. Wij verzoeken u dit te controleren.
Als er bij de AGB-code bijvoorbeeld een ander KvK-nummer vermeld staat dan waar de overeenkomst met VECOZO op is afgesloten, vernemen wij dit graag van u.
Pas als de nieuwe overeenkomst met het nieuwe KvK-nummer is afgesloten kunnen andere wijzigingen worden doorgevoerd, zoals onderstaande:
- Contactpersoon wijzigen
- Hoofdcontactpersoon wijzigen
- Tekenbevoegde wijzigen
- Als er medewerkers vertrekken, die in het bezit zijn van een persoonlijk certifcaat, verzoeken wij u de betreffende certificaten in te trekken in het VECOZO-Gebruikersbeheer. Ook kunt u certificaten aanvragen voor nieuwe medewerkers in het Gebruikersbeheer. Meer informatie over Gebruikersbeheer vindt u hier.
- Wilt u via VECOZO contracten afsluiten met de zorgverzekeraars? Dan kunt u met het daarvoor bestemde formulier rechten voor het Zorginkoopportaal aanvragen. Als de contactpersoon van uw instantie inlogt op de website van VECOZO kan hij/zij het aanvraagformulier Zorginkoopportaal digitaal invullen. U vindt het aanvraagformulier hier.
Hoe wijzig ik de contactpersoon?
Hoe wijzig ik de hoofdcontactpersoon?
Hoe wijzig ik de tekenbevoegde?
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik mijn bankgegevens via VECOZO wijzigen?
- Naar welk adres kan ik een wijziging per post toesturen?
- Hoe wijzig ik mijn adres bij VECOZO?
Wijzigen en/of beëindigen ondernemingsgegevens en AGB-code
- Waarom wordt mijn AGB-code beëindigd bij een praktijkovername?
- Kan ik mijn overeenkomst met VECOZO beëindigen zonder dat ik mijn AGB-code beëindig?
- Kan de einddatum van mijn AGB-code gewijzigd worden?
- Wij zijn van rechtsvorm gewijzigd, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- We hebben een nieuw Kamer van Koophandel nummer gekregen, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- We hebben een nieuwe AGB-code. Moet deze aangemeld worden bij VECOZO?
- We hebben een nieuwe AGB-code. Deze is inmiddels aangemeld bij VECOZO. Moet er dan ook een nieuw systeemcertificaat worden aangevraagd of kunnen we het oude systeemcertificaat blijven gebruiken?
- Er is een nieuwe maat in de maatschap, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- De tekenbevoegde is plots overleden, wat dienen wij te regelen bij VECOZO?
- Mijn Kamer van Koophandel nummer is uitgeschreven, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- De naam van de onderneming is gewijzigd, wat moeten we bij VECOZO regelen?
- Heb ik nog toegang tot VECOZO na een faillissement, fusie of overname?
- De praktijkhouder is overleden, wat nu?
- Hoe kan ik de tekenbevoegde, hoofdcontactpersoon of ICT-beheerder wijzigen?
- Welke stappen moet ik ondernemen als ik stop met mijn praktijk?
E-mailadressen en notificaties
- Hoe wijzig ik een e-mailadres bij VECOZO?
- Waarom ontvang ik de e-mails van VECOZO niet?
- Hoe voeg ik VECOZO toe als veilige afzender?
- Waarom ontvang ik een e-mail om mijn e-mailadres te verifiëren?
- Ik krijg een e-mail van VECOZO waarin ik mijn e-mailadres moet bevestigen, is deze e-mail veilig?
- Hoe bevestig ik mijn e-mailadres?
- Waarom moet ik mijn e-mailadres bevestigen als ik deze al eerder voor VECOZO heb gebruikt?
- Kunnen notificatieberichten naar een ander e-mailadres worden doorgestuurd?
- Ik heb mijn e-mailadres bevestigd maar nog geen notificatiebericht ontvangen.
- Vanuit welke diensten worden er verificatie e-mails verstuurd naar mijn e-mailadres?
- Moet ik mijn e-mailadres elke keer opnieuw verifiëren?
- Wordt mijn e-mailadres doorgegeven aan andere instanties?
- Wat gebeurt er als ik mijn e-mailadres niet bevestig in de verificatie e-mail die VECOZO mij toestuurt?
- Ik heb geen verificatie e-mail ontvangen.
- Ik krijg een foutmelding als ik mijn e-mailadres wil bevestigen.
- Ontvang ik na het bevestigen van mijn e-mailadres alsnog alle verstuurde notificaties?