Antwoord
Als u wisselt van telefoon, is het mogelijk om de gekoppelde accounts van de authenticatie-app mee te nemen. Hoe u dit doet leggen wij hieronder voor u uit bij de twee meest-gebruikte authenticatie-apps.
Google Authenticator:
- Open de Authenticator op de oude telefoon en selecteer de drie puntjes rechtsboven;
- Kies in het keuzemenu voor ‘Accounts exporteren’ en dan ‘Doorgaan’;
- Mogelijk moet je je identiteit bevestigen met vingerafdruk, pincode of gezichtsscanner;
- Kies de accounts die je wilt overzetten. Je kunt het best alle accounts aanvinken, maar als er accounts bijstaan die je toch niet meer gebruikt, kun je die weglaten;
- Kies vervolgens ‘Exporteren’. Nu komt er een QR-code in beeld;
- Scan deze code met de Google Authenticator-app op de nieuwe telefoon (vooraf deze app downloaden via de Play Store of App Store).
Microsoft Authenticator:
- Open de Authenticator op de oude telefoon en selecteer de drie streepjes linksboven;
- Kies voor 'Instellingen';
- Zet de instelling voor 'Back-up' aan;
- Er wordt een back-up van uw accountreferenties naar uw Cloud-account geback-upt;
- Open de Authenticator op de nieuwe telefoon en kies voor 'Herstel starten';
- Meld u aan bij uw herstelaccount met het persoonlijkeCloud-account dat u hebt gebruikt tijdens het back-upproces. Uw accountreferenties worden hersteld naar het nieuwe apparaat.
Heeft u een andere authenticatie-app? Raadpleeg de website van deze authenticatie-app voor de handleiding.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat houdt inloggen met een authenticatie-app in?
- Van welke authenticatie-apps kan ik gebruik maken?
- Heb ik een internetverbinding op mijn telefoon nodig voor het inloggen met de authenticatie-app?
- Zijn er kosten voor mij verbonden aan het gebruik van de authenticatie-app?
- Ik log met mijn persoonlijke certificaat ook in op websites of applicaties van andere partijen dan VECOZO. Moet ik dan ook de authenticatie-app gebruiken?
- Waarom inloggen met een authenticatie-app?
- Moet ik bij het inloggen iedere keer gebruik maken van de authenticatie-app?
Inloggen met een authenticatie-app
- Wat heb ik nodig om te kunnen inloggen met een authenticatie-app?
- Hoe kan ik mijn authenticatie-app koppelen aan mijn VECOZO-account?
- Ik maak gebruik van een UZI-pas, moet ik dan ook een authenticatie-app gebruiken?
- Ik heb meerdere persoonlijke certificaten, moet ik per persoonlijk certificaat een andere authenticatie-app gebruiken?
- Mijn organisatie heeft meerdere AGB-codes en persoonlijke certificaten. Hoe wordt het onderscheid gemaakt in de authenticatie-app?
Problemen bij inloggen met een authenticatie-app
- Ik heb een nieuwe telefoon en/of mijn authenticatie-app is verdwenen. Wat nu?
- Ik gebruik de authenticatie-app Microsoft authenticator, maar ik heb problemen met het scannen van de QR-code
- Ik heb geen zakelijke mobiele telefoon, wat nu?
- Ik mag van mijn organisatie geen gebruik maken van een mobiele telefoon op de werkvloer. Wat nu?
- Wij maken met meerdere personen gebruik van één persoonlijk certificaat. Dit werkt niet meer sinds het inloggen met de authenticatie-app. Wat nu?
- Ik heb geen smartphone. Hoe kan ik inloggen met de authenticatie-app?