Antwoord
Bij het inloggen hoeft u niet iedere keer gebruik te maken van de authenticatie-app. Het is mogelijk om een cookie in te stellen waardoor u zeven dagen niet wordt gevraagd de token uit de authenticatie-app in te voeren.
Deze cookie stelt u in door te klikken op ‘Onthoud dit apparaat voor 7 dagen’ in het scherm waarbij u de token invoert.
Deze optie kan mogelijk worden tegengewerkt wanneer:
- U in uw browser ingesteld hebt dat er automatisch cookies worden verwijderd (bijvoorbeeld na het sluiten van de browser). Dit zorgt ervoor dat de betreffende cookie wordt weggegooid. Deze instelling kunt u zelf wijzigen.
- Uw systeembeheerder bepaalde instellingen beheert met betrekking tot cookies. Neem hiervoor contact op met uw systeembeheerder.
- U gebruik maakt van Incognito,- Inprivate,- of privé-opties van uw browser. Er worden dan geen cookies opgeslagen, waardoor deze optie niet toepasbaar is. In dit geval kunt u ervoor kiezen om geen gebruik te maken van deze modus.
- Het verwijderen van cookies (en tijdelijke internetbestanden), zorgt ervoor dat u deze cookie opnieuw moet instellen.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat houdt inloggen met een authenticatie-app in?
- Van welke authenticatie-apps kan ik gebruik maken?
- Heb ik een internetverbinding op mijn telefoon nodig voor het inloggen met de authenticatie-app?
- Zijn er kosten voor mij verbonden aan het gebruik van de authenticatie-app?
- Ik log met mijn persoonlijke certificaat ook in op websites of applicaties van andere partijen dan VECOZO. Moet ik dan ook de authenticatie-app gebruiken?
- Waarom inloggen met een authenticatie-app?
- Kan ik mijn gekoppelde account in de authenticatie-app meenemen naar een nieuwe telefoon?
Inloggen met een authenticatie-app
- Wat heb ik nodig om te kunnen inloggen met een authenticatie-app?
- Hoe kan ik mijn authenticatie-app koppelen aan mijn VECOZO-account?
- Ik maak gebruik van een UZI-pas, moet ik dan ook een authenticatie-app gebruiken?
- Ik heb meerdere persoonlijke certificaten, moet ik per persoonlijk certificaat een andere authenticatie-app gebruiken?
- Mijn organisatie heeft meerdere AGB-codes en persoonlijke certificaten. Hoe wordt het onderscheid gemaakt in de authenticatie-app?
Problemen bij inloggen met een authenticatie-app
- Ik heb een nieuwe telefoon en/of mijn authenticatie-app is verdwenen. Wat nu?
- Ik gebruik de authenticatie-app Microsoft authenticator, maar ik heb problemen met het scannen van de QR-code
- Ik heb geen zakelijke mobiele telefoon, wat nu?
- Ik mag van mijn organisatie geen gebruik maken van een mobiele telefoon op de werkvloer. Wat nu?
- Wij maken met meerdere personen gebruik van één persoonlijk certificaat. Dit werkt niet meer sinds het inloggen met de authenticatie-app. Wat nu?
- Ik heb geen smartphone. Hoe kan ik inloggen met de authenticatie-app?