Antwoord
VECOZO staat voor veilige communicatie in de zorg. U heeft via onze diensten toegang tot persoonsgegevens. Daarom werken we doorlopend aan de verbetering van onze informatiebeveiliging.
Informatiebeveiliging
Een belangrijk beveiligingsmiddel is het VECOZO-certificaat. Het certificaat is een digitaal paspoort dat u toegang geeft tot de beveiligde delen van de VECOZO-website. Zo zien wij van welke diensten u gebruik mag maken en kunt u versleutelde berichten verzenden en ontvangen.
VECOZO kent twee certificaten, een persoonlijke certificaat en een systeemcertificaat. Het persoonlijke certificaat is persoonsgebonden, hiermee logt u in op onze website om gebruik te kunnen maken van onze diensten. Het systeemcertificaat is gebonden aan een organisatie. Hiermee koppelt u uw administratieve software aan onze diensten. U kunt hiermee niet inloggen.
Inloggen met een authenticatie-app
Met de authenticatie-app voegen we een extra beveiligingslaag toe aan ons inlogproces. Concreet betekent dit dat u voor het inloggen in de VECOZO-omgeving met uw persoonlijke certificaat, naast uw gebruikersnummer en wachtwoord, ook een code nodig heeft. Deze code wordt gegenereerd door authenticatie-app, die geïnstalleerd is op uw mobiele telefoon.
Meer informatie:
Factsheet ‘Certificaten zorgvuldig gebruiken’
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat houdt inloggen met een authenticatie-app in?
- Van welke authenticatie-apps kan ik gebruik maken?
- Heb ik een internetverbinding op mijn telefoon nodig voor het inloggen met de authenticatie-app?
- Zijn er kosten voor mij verbonden aan het gebruik van de authenticatie-app?
- Ik log met mijn persoonlijke certificaat ook in op websites of applicaties van andere partijen dan VECOZO. Moet ik dan ook de authenticatie-app gebruiken?
- Moet ik bij het inloggen iedere keer gebruik maken van de authenticatie-app?
- Kan ik mijn gekoppelde account in de authenticatie-app meenemen naar een nieuwe telefoon?
Inloggen met een authenticatie-app
- Wat heb ik nodig om te kunnen inloggen met een authenticatie-app?
- Hoe kan ik mijn authenticatie-app koppelen aan mijn VECOZO-account?
- Ik maak gebruik van een UZI-pas, moet ik dan ook een authenticatie-app gebruiken?
- Ik heb meerdere persoonlijke certificaten, moet ik per persoonlijk certificaat een andere authenticatie-app gebruiken?
- Mijn organisatie heeft meerdere AGB-codes en persoonlijke certificaten. Hoe wordt het onderscheid gemaakt in de authenticatie-app?
Problemen bij inloggen met een authenticatie-app
- Ik heb een nieuwe telefoon en/of mijn authenticatie-app is verdwenen. Wat nu?
- Ik gebruik de authenticatie-app Microsoft authenticator, maar ik heb problemen met het scannen van de QR-code
- Ik heb geen zakelijke mobiele telefoon, wat nu?
- Ik mag van mijn organisatie geen gebruik maken van een mobiele telefoon op de werkvloer. Wat nu?
- Wij maken met meerdere personen gebruik van één persoonlijk certificaat. Dit werkt niet meer sinds het inloggen met de authenticatie-app. Wat nu?
- Ik heb geen smartphone. Hoe kan ik inloggen met de authenticatie-app?