Antwoord
Het persoonlijk certificaat is een persoonsgebonden authenticatiemiddel. Dat betekent dat het maar door één iemand gebruikt mag worden. Het is niet toegestaan dat iemand gebruik maakt van een persoonlijk certificaat van iemand anders, of beschikt over de certificaatgegevens (gebruikersnummer en pincode).
Is het voor meerdere personen noodzakelijk om gebruik te maken van onze diensten? Dan kan de contactpersoon van uw organisatie een persoonlijk certificaat aanvragen per persoon. Dit gebeurt via het Gebruikersbeheer op onze website.
Meer informatie over het gebruik van VECOZO-certificaten vindt u op onze website:
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat houdt inloggen met een authenticatie-app in?
- Van welke authenticatie-apps kan ik gebruik maken?
- Heb ik een internetverbinding op mijn telefoon nodig voor het inloggen met de authenticatie-app?
- Zijn er kosten voor mij verbonden aan het gebruik van de authenticatie-app?
- Ik log met mijn persoonlijke certificaat ook in op websites of applicaties van andere partijen dan VECOZO. Moet ik dan ook de authenticatie-app gebruiken?
- Waarom inloggen met een authenticatie-app?
- Moet ik bij het inloggen iedere keer gebruik maken van de authenticatie-app?
- Kan ik mijn gekoppelde account in de authenticatie-app meenemen naar een nieuwe telefoon?
Inloggen met een authenticatie-app
- Wat heb ik nodig om te kunnen inloggen met een authenticatie-app?
- Hoe kan ik mijn authenticatie-app koppelen aan mijn VECOZO-account?
- Ik maak gebruik van een UZI-pas, moet ik dan ook een authenticatie-app gebruiken?
- Ik heb meerdere persoonlijke certificaten, moet ik per persoonlijk certificaat een andere authenticatie-app gebruiken?
- Mijn organisatie heeft meerdere AGB-codes en persoonlijke certificaten. Hoe wordt het onderscheid gemaakt in de authenticatie-app?
Problemen bij inloggen met een authenticatie-app
- Ik heb een nieuwe telefoon en/of mijn authenticatie-app is verdwenen. Wat nu?
- Ik gebruik de authenticatie-app Microsoft authenticator, maar ik heb problemen met het scannen van de QR-code
- Ik heb geen zakelijke mobiele telefoon, wat nu?
- Ik mag van mijn organisatie geen gebruik maken van een mobiele telefoon op de werkvloer. Wat nu?
- Ik heb geen smartphone. Hoe kan ik inloggen met de authenticatie-app?