Waarom kan ik een berichtenbox niet vinden in het Adresboek?

Antwoord

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Hieronder lichten we deze toe voor de persoonlijke en de functionele berichtenbox. 

Persoonlijke berichtenbox

Als u in het adresboek de persoonlijke berichtenbox van een gebruiker niet kunt vinden kan dat meerdere oorzaken hebben:

  • De gebruiker heeft de gebruikersvoorwaarden voor de Berichtenbox nog niet geaccepteerd en heeft daardoor nog geen actieve Berichtenbox.
  • De gebruiker heeft aangegeven dat hij of zij niet in het Adresboek zichtbaar wil zijn. Om berichten te sturen naar deze gebruiker heeft u het Berichtenboxnummer van de gebruiker nodig. Let op, het Berichtenboxnummer is niet het gebruikersnummer van een persoonlijk certificaat, maar een apart, 12-cijferig nummer.
  • In het Adresboek is bij 'Ik wil zoeken naar' de optie 'Functionele berichtenboxen' actief. Deze optie is standaard geselecteerd. Om naar persoonlijke berichtenboxen te zoeken moet u de optie 'Alle berichtenboxen' te selecteren.
  • De gebruiker heeft geen recht op gebruik van de Berichtenbox.
Functionele berichtenbox

Als u een functionele berichtenbox niet kunt vinden kan dit meerdere oorzaken hebben:

  • De functionele berichtenbox die u zoekt heeft een inactieve status waardoor deze niet zichtbaar is. Alleen de beheerder van de betreffende onderneming kan de status wijzigen.
  • U zoekt op een doel dat niet gekoppeld zit aan de betreffende berichtenbox.
  • Er zit een spelfout in de berichtenboxnaam waarop u zoekt.
  • U zoekt niet op de juiste UZOVI-code.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Berichten

Functionele berichtenbox

Persoonlijke berichtenbox