Antwoord
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Hieronder lichten we deze toe voor de persoonlijke en de functionele berichtenbox.
Persoonlijke berichtenbox
Als u in het adresboek de persoonlijke berichtenbox van een gebruiker niet kunt vinden kan dat meerdere oorzaken hebben:
- De gebruiker heeft de gebruikersvoorwaarden voor de Berichtenbox nog niet geaccepteerd en heeft daardoor nog geen actieve Berichtenbox.
- De gebruiker heeft aangegeven dat hij of zij niet in het Adresboek zichtbaar wil zijn. Om berichten te sturen naar deze gebruiker heeft u het Berichtenboxnummer van de gebruiker nodig. Let op, het Berichtenboxnummer is niet het gebruikersnummer van een persoonlijk certificaat, maar een apart, 12-cijferig nummer.
- In het Adresboek is bij 'Ik wil zoeken naar' de optie 'Functionele berichtenboxen' actief. Deze optie is standaard geselecteerd. Om naar persoonlijke berichtenboxen te zoeken moet u de optie 'Alle berichtenboxen' te selecteren.
- De gebruiker heeft geen recht op gebruik van de Berichtenbox.
Functionele berichtenbox
Als u een functionele berichtenbox niet kunt vinden kan dit meerdere oorzaken hebben:
- De functionele berichtenbox die u zoekt heeft een inactieve status waardoor deze niet zichtbaar is. Alleen de beheerder van de betreffende onderneming kan de status wijzigen.
- U zoekt op een doel dat niet gekoppeld zit aan de betreffende berichtenbox.
- Er zit een spelfout in de berichtenboxnaam waarop u zoekt.
- U zoekt niet op de juiste UZOVI-code.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wie kan de Berichtenbox gebruiken?
- Hoe kan ik gebruikmaken van de Berichtenbox?
- Hoe werkt de (functionele) berichtenbox?
- Wat is een Berichtenboxnummer?
- Hoe stel ik notificaties per e-mail in?
Berichten
- Waarom krijg ik een foutmelding bij het toevoegen van bijlagen?
- Kan ik de berichten uit de Berichtenbox doorsturen naar mijn e-mailadres?
- Wat is de bewaartermijn van berichten in de Berichtenbox?
Functionele berichtenbox
- Wat is het verschil tussen een persoonlijke en functionele berichtenbox?
- Wat mag ik versturen via de (functionele) berichtenbox en naar wie?
- Ik ben beheerder, hoe maak ik een nieuwe functionele berichtenbox aan?
- Hoe kan ik zien welke berichten zijn aangemaakt vanuit de functionele berichtenbox?
- Ik mis een functionele berichtenbox van mijn organisatie, hoe krijg ik toegang?
- Hoe wijzig ik een functionele berichtenbox als beheerder?