Let op! Op Eerste Kerstdag (25 december) en Tweede Kerstdag (26 december) zijn wij niet bereikbaar. Meer weten?

Ik zie een bericht van de gemeente naar mij dat is afgekeurd, kan dat?

Antwoord

Ja, dat kan. Van de gemeente ontvangt u Wmo/Jw 301 en 319 heenberichten, en Wmo/Jw retourberichten op de door uzelf ingediende heenberichten. Ook berichten van gemeenten worden door VECOZO technisch gecontroleerd, zodat deze altijd correct kunnen worden ingelezen in uw software.

  • Als een bericht van de gemeente niet correct is, wordt dit bericht door VECOZO afgekeurd en NIET naar u doorgezonden.
  • U ziet in het Berichtloket dan WEL dat er een bericht aan u is aangeboden, maar dat bericht heeft dan de status ‘Afgekeurd door dienst’.
  • U kunt de informatie over het bericht WEL inzien, maar kunt de payload (het daadwerkelijke, afkeurde bestand) NIET downloaden - dat bericht bevat immers fouten of onjuiste informatie.
  • Het Inlichtingenbureau (het schakelpunt voor gemeenten) ontvangt van VECOZO een foutbericht, en licht de gemeente in. Die kan dan actie ondernemen en indien nodig een nieuw, correct bericht aanbieden.

Als u op de regel met het afgekeurde bericht klikt, komt u op het detailscherm van het afgekeurde bericht, en ziet u de gehele conversatie (alle heen- en retourberichten die bij elkaar horen). In tegenstelling tot het detailscherm van correcte berichten ziet u op dit scherm GEEN downloadknop - het bericht is immers niet correct.

Voorbeeld 1:
In het onderstaande voorbeeld heeft de gemeente een technisch niet correct retourbericht aangeboden:

  1. Het door de zorgaanbieder ingediende JW307 bericht, bezorgd bij het Inlichtingenbureau (het schakelpunt voor de gemeenten);
  2. Het door de gemeente ingediende retourbericht, afgekeurd door VECOZO en daarom ook niet op te halen door de zorgaanbieder;
  3. Het foutbericht dat als gevolg van de afkeur naar het Inlichtingenbureau is verstuurd;
  4. De reden van de afkeur.


Voorbeeld 2:
In het onderstaande voorbeeld heeft de gemeente twee keer een retourbericht aangeboden. Dat is tegen de afspraken binnen de keten; daarom is het tweede bericht door VECOZO afgekeurd:

  1. Het door de zorgaanbieder ingediende JW323-bericht, bezorgd bij het Inlichtingenbureau (het schakelpunt voor de gemeenten);
  2. Het door de gemeente ingediende eerste retourbericht, goedgekeurd door VECOZO en inmiddels opgehaald door de zorgaanbieder;
  3. Het door de gemeente ingediende tweede retourbericht, afgekeurd door VECOZO en daarom ook niet op te halen door de zorgaanbieder;
  4. Het foutbericht dat als gevolg van de afkeur naar het Inlichtingenbureau is verstuurd;
  5. De reden van de afkeur.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Indienen en opzoeken

Afhandelen berichten