Antwoord
Ja, dat kan. Van de gemeente ontvangt u Wmo/Jw 301 en 319 heenberichten, en Wmo/Jw retourberichten op de door uzelf ingediende heenberichten. Ook berichten van gemeenten worden door VECOZO technisch gecontroleerd, zodat deze altijd correct kunnen worden ingelezen in uw software.
- Als een bericht van de gemeente niet correct is, wordt dit bericht door VECOZO afgekeurd en NIET naar u doorgezonden.
- U ziet in het Berichtloket dan WEL dat er een bericht aan u is aangeboden, maar dat bericht heeft dan de status ‘Afgekeurd door dienst’.
- U kunt de informatie over het bericht WEL inzien, maar kunt de payload (het daadwerkelijke, afkeurde bestand) NIET downloaden - dat bericht bevat immers fouten of onjuiste informatie.
- Het Inlichtingenbureau (het schakelpunt voor gemeenten) ontvangt van VECOZO een foutbericht, en licht de gemeente in. Die kan dan actie ondernemen en indien nodig een nieuw, correct bericht aanbieden.
Als u op de regel met het afgekeurde bericht klikt, komt u op het detailscherm van het afgekeurde bericht, en ziet u de gehele conversatie (alle heen- en retourberichten die bij elkaar horen). In tegenstelling tot het detailscherm van correcte berichten ziet u op dit scherm GEEN downloadknop - het bericht is immers niet correct.
Voorbeeld 1:
In het onderstaande voorbeeld heeft de gemeente een technisch niet correct retourbericht aangeboden:
- Het door de zorgaanbieder ingediende JW307 bericht, bezorgd bij het Inlichtingenbureau (het schakelpunt voor de gemeenten);
- Het door de gemeente ingediende retourbericht, afgekeurd door VECOZO en daarom ook niet op te halen door de zorgaanbieder;
- Het foutbericht dat als gevolg van de afkeur naar het Inlichtingenbureau is verstuurd;
- De reden van de afkeur.
Voorbeeld 2:
In het onderstaande voorbeeld heeft de gemeente twee keer een retourbericht aangeboden. Dat is tegen de afspraken binnen de keten; daarom is het tweede bericht door VECOZO afgekeurd:
- Het door de zorgaanbieder ingediende JW323-bericht, bezorgd bij het Inlichtingenbureau (het schakelpunt voor de gemeenten);
- Het door de gemeente ingediende eerste retourbericht, goedgekeurd door VECOZO en inmiddels opgehaald door de zorgaanbieder;
- Het door de gemeente ingediende tweede retourbericht, afgekeurd door VECOZO en daarom ook niet op te halen door de zorgaanbieder;
- Het foutbericht dat als gevolg van de afkeur naar het Inlichtingenbureau is verstuurd;
- De reden van de afkeur.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Berichtenverkeer Jeugdwet?
- Welke berichten verstuur en ontvang ik via de dienst Berichtenverkeer Jeugdwet?
- Waar vind ik een overzicht van gemeentecodes?
- Hoe kan ik als softwarepartij het Berichtenverkeer Wmo en Jeugdwet testen?
- Hoe kan ik als Wmo of Jeugdwet aanbieder aansluiten op de KTO (ketentestomgeving)?
Indienen en opzoeken
- Hoe dien ik een Wmo of Jeugdwet bericht in?
- Hoe zoek ik een Wmo of Jeugdwet bericht?
- Hoe open of download ik een Wmo of Jeugdwet (retour)bericht?
- Hoe zoek ik een Wmo of Jeugdwet declaratie?
- Hoe open of download ik de retourinformatie van een Wmo of Jeugdwet declaratie?
Afhandelen berichten
- Waarom keurt VECOZO mijn Wmo of Jeugdwet bericht af?
- Hoe ontvang ik een notificatie per e-mail als er een nieuw Wmo of Jeugdwet bericht binnen komt?
- De gemeente heeft een Wmo of Jeugdwet bericht ingediend maar ik heb dit niet ontvangen, wat nu?
- Ik heb een Wmo of Jeugdwet bericht ingediend maar de gemeente heeft dit niet ontvangen, wat nu?
- Wat heeft VECOZO nodig om Wmo of Jeugdwet bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?