De dienst Declareren wijzigt. Vanaf 1 juni sluiten we het huidige portaal (Declareren-oud) voor het indienen van declaraties. Meer weten?

Hoe open of download ik de retourinformatie van een Wmo of Jeugdwet declaratie?

Antwoord

U opent een (declaratie)bericht door deze in de zoekresultaten aan te klikken. U komt in het detailscherm. Als u op de link in een e-mailnotificatie klikt, opent het detailscherm meteen. U ziet hier (een of meer) onderstaande kopjes: 

Detailscherm

Via 'Declaratie zoeken' ziet u in het detailscherm onderstaande informatie:

  • Declaratiestatus
    Een declaratie kan verschillende statussen hebben. Bekijk de lijst met mogelijke statussen.
  • Declaratienummer
    Het declaratie/factuurnummer uit het ingediende declaratiebestand.
  • Ingediend bedrag
    Het totaalbedrag uit het ingediende declaratiebestand.
  • Toegekend bedrag
    Het bedrag dat volgens de retourinformatie is vergoed. Ontbreekt dit veld, dan is er nog geen retourinformatie beschikbaar.
  • De afzender
    De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de afzender.
  • De geadresseerde
    De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de ontvanger.

Declaratiebericht:

  • Declaratietype
    Het soort declaratie.
  • Conversatie ID
    Dit wordt gebruikt om de heen- en retourberichten aan elkaar te koppelen. Het Conversatie ID is bij beide berichten dan gelijk.
  • Referentie ID
    Een (optionele) eigen referentie die u of uw softwareprogramma bij het indienen van de declaratie heeft ingevuld.
  • Indiener
    De VECOZO-code en naam van de partij die het bericht heeft ingediend.
  • Gebruikersnummer indiener
    Het gebruikersnummer van het account of systeemcertificaat waarmee de declaratie is ingediend.
Meldingen

De foutcode, omschrijving en eventuele toelichting van de afkeurreden. Bekijk de lijst met foutcodes.

Gerelateerde berichten

De declaratie en berichten die daarbij horen. U ziet als eerste de ingediende declaratie. Als deze door ons is afgekeurd, ziet u vervolgens een foutbericht met de reden van afkeur. Is het bericht door ons goedgekeurd, dan ziet u gerelateerde berichten. Bijvoorbeeld retourberichten en/of berichten met aanvullende informatie. De berichten worden aan elkaar gekoppeld via een factuurnummer, berichtidentificatie of het ConversatieID. 

(Retour)bericht of declaratie downloaden

Voor het downloaden van een retourbericht, foutbericht of declaratie klikt u bij Gerelateerde berichten op de downloadknop in de kolom 'Acties'.

Meerdere (retour)berichten downloaden

Selecteer elk bericht dat u wil downloaden via de lijst met zoekresultaten. Klik op de downloadknop bovenaan om deze in één keer te downloaden. Dit geldt voor de geselecteerde berichten en bijbehorende retourinformatie. De berichten worden in een ZIP-bestand op uw computer opgeslagen. 

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Indienen en opzoeken

Afhandelen berichten