Antwoord
U opent een (declaratie)bericht door deze in de zoekresultaten aan te klikken. U komt in het detailscherm. Als u op de link in een e-mailnotificatie klikt, opent het detailscherm meteen. U ziet hier (een of meer) onderstaande kopjes:
Detailscherm
Via 'Declaratie zoeken' ziet u in het detailscherm onderstaande informatie:
- Declaratiestatus
Een declaratie kan verschillende statussen hebben. Bekijk de lijst met mogelijke statussen. - Declaratienummer
Het declaratie/factuurnummer uit het ingediende declaratiebestand. - Ingediend bedrag
Het totaalbedrag uit het ingediende declaratiebestand. - Toegekend bedrag
Het bedrag dat volgens de retourinformatie is vergoed. Ontbreekt dit veld, dan is er nog geen retourinformatie beschikbaar. - De afzender
De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de afzender. - De geadresseerde
De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de ontvanger.
Declaratiebericht:
- Declaratietype
Het soort declaratie. - Conversatie ID
Dit wordt gebruikt om de heen- en retourberichten aan elkaar te koppelen. Het Conversatie ID is bij beide berichten dan gelijk. - Referentie ID
Een (optionele) eigen referentie die u of uw softwareprogramma bij het indienen van de declaratie heeft ingevuld. - Indiener
De VECOZO-code en naam van de partij die het bericht heeft ingediend. - Gebruikersnummer indiener
Het gebruikersnummer van het account of systeemcertificaat waarmee de declaratie is ingediend.
Meldingen
De foutcode, omschrijving en eventuele toelichting van de afkeurreden. Bekijk de lijst met foutcodes.
Gerelateerde berichten
De declaratie en berichten die daarbij horen. U ziet als eerste de ingediende declaratie. Als deze door ons is afgekeurd, ziet u vervolgens een foutbericht met de reden van afkeur. Is het bericht door ons goedgekeurd, dan ziet u gerelateerde berichten. Bijvoorbeeld retourberichten en/of berichten met aanvullende informatie. De berichten worden aan elkaar gekoppeld via een factuurnummer, berichtidentificatie of het ConversatieID.
(Retour)bericht of declaratie downloaden
Voor het downloaden van een retourbericht, foutbericht of declaratie klikt u bij Gerelateerde berichten op de downloadknop in de kolom 'Acties'.
Meerdere (retour)berichten downloaden
Selecteer elk bericht dat u wil downloaden via de lijst met zoekresultaten. Klik op de downloadknop bovenaan om deze in één keer te downloaden. Dit geldt voor de geselecteerde berichten en bijbehorende retourinformatie. De berichten worden in een ZIP-bestand op uw computer opgeslagen.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Berichtenverkeer Jeugdwet?
- Welke berichten verstuur en ontvang ik via de dienst Berichtenverkeer Jeugdwet?
- Waar vind ik een overzicht van gemeentecodes?
- Hoe kan ik als softwarepartij het Berichtenverkeer Wmo en Jeugdwet testen?
- Hoe kan ik als Wmo of Jeugdwet aanbieder aansluiten op de KTO (ketentestomgeving)?
Indienen en opzoeken
- Hoe dien ik een Wmo of Jeugdwet bericht in?
- Hoe zoek ik een Wmo of Jeugdwet bericht?
- Hoe open of download ik een Wmo of Jeugdwet (retour)bericht?
- Hoe zoek ik een Wmo of Jeugdwet declaratie?
Afhandelen berichten
- Waarom keurt VECOZO mijn Wmo of Jeugdwet bericht af?
- Hoe ontvang ik een notificatie per e-mail als er een nieuw Wmo of Jeugdwet bericht binnen komt?
- De gemeente heeft een Wmo of Jeugdwet bericht ingediend maar ik heb dit niet ontvangen, wat nu?
- Ik heb een Wmo of Jeugdwet bericht ingediend maar de gemeente heeft dit niet ontvangen, wat nu?
- Wat heeft VECOZO nodig om Wmo of Jeugdwet bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Ik zie een bericht van de gemeente naar mij dat is afgekeurd, kan dat?