Antwoord
U opent een Wmo of Jeugdwet bericht door deze in de zoekresultaten aan te klikken. U komt in het detailscherm. Als u op de link in een e-mailnotificatie klikt, opent het detailscherm meteen. U ziet hier (een of meer) onderstaande kopjes:
Detailscherm
Via 'Bericht zoeken' ziet u in het detailscherm onderstaande informatie:
- De afzender
De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de afzender. - De geadresseerde
De 8-cijferige AGB-code, 4-cijferige UZOVI-code of gemeentecode van de ontvanger. - De indiener
De 6-cijferige VECOZO-code waaronder het account valt waarmee de berichten zijn ingediend. - Gebruikersnummer indiener
Gebruikersnummer van account of systeemcertificaat waarmee de berichten zijn ingediend. - Ingediend op
Het tijdstip waarop het bericht door ons is ontvangen. - Ingediend via
Manier waarop een bericht is aangeboden.
Berichtinformatie:
- Traceer ID
Een uniek nummer dat aan elk bericht wordt meegegeven. - Als antwoord op
Dit nummer kan gelijk zijn aan het Traceer ID van het heenbericht waarop wordt gereageerd. Bij foutberichten staat hier het Traceer ID van het ingediende bericht dat is afgekeurd. - Bericht ID
Dit wordt door ons gebruikt in bijvoorbeeld notificatiemails. - Conversatie ID
Dit wordt gebruikt om de heen- en retourberichten aan elkaar te koppelen. Het Conversatie ID is bij beide berichten dan gelijk. - Referentie ID
Een (optionele) eigen referentie die u of uw softwareprogramma bij het indienen van het bericht heeft ingevuld. - Payload grootte
De grootte van het fysieke bestand dat met het bericht is meegestuurd. - Beschikbaarheid
Als de payload niet meer te downloaden is, staat hier per wanneer het bericht is verwijderd.
Berichtstroom
De naam van de dienst en de berichtcode, de berichtversie en/of de omschrijving van de berichtstroom.
Verwerkingscontext
Extra informatie die aan sommige berichtstromen kan worden meegegeven, voor routering en verwerking van het bericht.
Berichtinhoud
Specifieke inhoudelijke informatie uit een bericht, zoals een factuurnummer en declaratiebedragen. Bij Wmo en Jeugdwet berichten staat hier ook de BerichtIdentificatie waarmee de heen- en retourberichten worden gekoppeld.
Statusinformatie
De status die het bericht heeft (gehad).
Ontvangen: het bericht is door ons ontvangen, maar moet nog verwerkt worden.
Wordt verwerkt: het bericht wordtverwerkt.
Verwerking voltooid: het bericht is verwerkt.
Aangeboden: het bericht het bericht is verstuurd naar de geadresseerde.
Bezorgd: het bericht is door de geadresseerde opgehaald.
Afgekeurd door dienst: het bericht is door ons afgekeurd.
Afleveringen
Afleverinformatie over het bericht en de ontvanger.
- Ontvanger
De partij aan wie een bericht verstuurd is. Bij berichten die u zelf heeft verstuurd is dat de geadresseerde, bij berichten naar u zijn gestuurd bent u dat zelf. - Datum
Datum en tijdstip waarop de status aan het bericht is toegekend. - Status
Meest recente afleverstatus van het bericht:- Gereed voor ophalen: aanboden aan de ontvanger, maar nog niet opgehaald.
- Opgehaald: door de ontvanger opgehaald (via Download of Pull).
- Afgeleverd: door de ontvanger opgehaald (via Push).
- Niet tijdig opgehaald: Door de ontvanger niet binnen de beschikbare periode opgehaald, en uit ons systeem verwijderd.
- Aflevermethode
Manier waarop het bericht is aangeboden / opgehaald door de ontvanger:- Download: handmatig opgehaald op ons portaal.
- Pull: rechtstreeks opgehaald in een softwarepakket.
- Push: afgeleverd bij de eigen webservice van de ontvanger.
Bij de meeste diensten worden de berichten tegelijk aangeboden via download en push of pull. Ze kunnen daardoor via ons portaal em via een softwarepakket of webservice worden opgehaald. Zodra een bericht via een van de methoden is opgehaald, krijgt deze een andere afleverstatus. De Afleverstatus van de andere methode blijft 'Gereed voor ophalen'. Het bericht kan via die methode nog worden opgehaald totdat de bewaartermijn afloopt.
Meldingen
De foutcode, omschrijving en eventuele toelichting van de afkeurreden. Bekijk de lijst met foutcodes.
Gerelateerde berichten
U ziet als eerste het ingediende bericht. Als deze door ons is afgekeurd, ziet u vervolgens een foutbericht met de reden van afkeur. Is het bericht door ons goedgekeurd, dan ziet u gerelateerde berichten. Bijvoorbeeld retourberichten en/of berichten met aanvullende informatie. De berichten worden aan elkaar gekoppeld via een factuurnummer, berichtidentificatie of het ConversatieID.
(Retour)bericht downloaden
Links bovenaan het detailscherm ziet u twee downloadknoppen. U kunt het bericht gezipt of ongezipt downloaden en importeren in uw softwareprogramma. Na het downloaden van dit bestand (de payload) is deze nog 24 uur beschikbaar in het Berichtloket. Daarna wordt het automatisch verwijderd. De bijbehorende informatie over het bericht blijft te zien totdat de bewaartermijn voorbij is.
Meerdere (retour)berichten downloaden
Selecteer elk bericht dat u wil downloaden via de lijst met zoekresultaten. Klik op de downloadknop bovenaan om deze in één keer te downloaden. Dit geldt voor de geselecteerde berichten en bijbehorende retourinformatie. De berichten worden in een ZIP-bestand op uw computer opgeslagen.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Berichtenverkeer Jeugdwet?
- Welke berichten verstuur en ontvang ik via de dienst Berichtenverkeer Jeugdwet?
- Waar vind ik een overzicht van gemeentecodes?
- Hoe kan ik als softwarepartij het Berichtenverkeer Wmo en Jeugdwet testen?
- Hoe kan ik als Wmo of Jeugdwet aanbieder aansluiten op de KTO (ketentestomgeving)?
Indienen en opzoeken
- Hoe dien ik een Wmo of Jeugdwet bericht in?
- Hoe zoek ik een Wmo of Jeugdwet bericht?
- Hoe zoek ik een Wmo of Jeugdwet declaratie?
- Hoe open of download ik de retourinformatie van een Wmo of Jeugdwet declaratie?
Afhandelen berichten
- Waarom keurt VECOZO mijn Wmo of Jeugdwet bericht af?
- Hoe ontvang ik een notificatie per e-mail als er een nieuw Wmo of Jeugdwet bericht binnen komt?
- De gemeente heeft een Wmo of Jeugdwet bericht ingediend maar ik heb dit niet ontvangen, wat nu?
- Ik heb een Wmo of Jeugdwet bericht ingediend maar de gemeente heeft dit niet ontvangen, wat nu?
- Wat heeft VECOZO nodig om Wmo of Jeugdwet bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Ik zie een bericht van de gemeente naar mij dat is afgekeurd, kan dat?