Ik krijg een oeps-melding of 403-foutmelding in de dienst notitieverkeer

Antwoord

Een oeps-melding of 403-foutmelding wordt meestal veroorzaakt door niet-toegestane lees- of lettertekens.

De tekst in de onderwerpregel en in het tekstveld van een notitie wordt automatisch gecontroleerd op ‘vreemde’ tekens. Dit is een beveiligingsmaatregel om misbruik te voorkomen. Bij niet-toegestane tekens of combinaties daarvan volgt bij het verzenden van een notitie een 403-Forbidden foutmelding en wordt de notitie niet verzonden.

Een tekst kan vreemde tekens bevatten als u een complete e-mail inclusief adresseringsgegevens uit uw mailprogramma kopieert en in het tekstveld plakt. Verwijder dan de adresseringsgegevens van de e-mail (‘Van’, ‘Aan’, ‘Onderwerp’ etc.) uit het tekstveld, en probeer het opnieuw.

Ook de volgende tekens kunnen voor problemen zorgen:

  • Opsommingstekens zoals vooraan deze regel;
  • 'groter dan' en 'kleiner dan' tekens ( <  en  > );
  • woorden en zinnen tussen haakjes en enkele of dubbele quotes;
  • het woordje ‘start’ aan het begin van een regel of alinea.

Pas de tekst aan, en probeer het opnieuw. Helpt dat niet of wilt u de tekst niet aanpassen, dan kunt u de deze kopiëren naar bijvoorbeeld een Word-bestand, en dat bestand als bijlage aan de notitie toevoegen.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Notitieverkeer