Antwoord
Het is mogelijk om een andere vestiging van dezelfde onderneming (met AGB-code) of een externe partij (tussenpartij software of administratief) namens uw eigen instelling het declaratieverkeer te laten afhandelen. De contactpersoon kan hiervoor een toestemmingsverklaring instellen.
Interne toestemmingsverklaring
Als u in uw declaraties verschillende vestigings- of regio gegevens (AGB codes) meezendt, maar u via een centrale administratie werkt die deze declaraties afhandelt, dan kunt u toestemming geven aan de centrale administratie om de declaraties af te handelen. Dit heet een interne toestemmingsverklaring. U kunt dan via het VECOZO-account van de vestiging waaraan u toestemming heeft gegeven, de declaraties van de onderliggende vestigingen versturen en raadplegen.
Via 'Mijn interne toestemmingsverklaringen' kan de contactpersoon een interne toestemmingsverklaring instellen. Voor het afgeven van een interne toestemmingsverklaring gelden de volgende spelregels:
- Alle vestigingen met een AGB-code moeten contractueel aangesloten zijn bij VECOZO voor VSP-EDP;
- De aangesloten AGB-codes vallen onder dezelfde juridische entiteit (KvK-nummer);
- Een vestiging/regio kan altijd maar één (hoofd)vestiging toestemming geven;
- Een gemachtigde (hoofd)onderneming kan op haar beurt zelf geen machtiging geven aan een (hoofd)onderneming of vestiging/regio.
Externe toestemmingsverklaring
Kiest u ervoor om de declaraties te laten verlopen via een softwareprogramma dat wordt gehost door derden (een externe partij)? Dan kan uw contactpersoon een externe toestemmingsverklaring instellen voor deze partij via 'Mijn externe toestemmingsverklaringen'.
Let op: het is niet mogelijk om gelijktijdig een toestemmingsverklaring aan zowel een derde partij als aan een hoofdonderneming af te geven.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke berichten verstuur ik en ontvang ik via Declareren 2.0?
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Declareren 2.0?
- Wat is het verschil tussen Declareren 2.0 en het huidige declareren?
Indienen en opzoeken
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe open of download ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Kan retourinformatie opnieuw klaargezet worden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Er wordt een retourbericht aan mij aangeboden, maar dat is afgekeurd, kan dat?
- Waarom is mijn CAK-declaratie afgekeurd?
Softwarepartijen
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
Zorgverzekeraars
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?