Mijn declaratie is ingediend via Declareren 1.0
Ga naar de gewenste declaratie en klik op het blauwe ID-nummer om het detailoverzicht te zien. Als de status van de declaratie ‘Afgekeurd door VECOZO’ of ‘Afgehandeld door de zorgverzekeraar’ is, staat er retourinformatie klaar. Wanneer u het tabblad ‘Retourinformatie’ aanklikt, vindt u retourcodes met hun betekenis en het retourinformatiebestand. Meestal is dit een .EI- of .txt-bestand dat door het softwareprogramma ingelezen moet worden, zodat u het kunt bekijken. Uw softwareleverancier kan u helpen met het inlezen als u hier niet uitkomt. Sommige zorgverzekeraars bieden als extra service een .PDF-bestand aan dat in te lezen is met een (standaard) PDF-reader zoals Adobe Acrobat.
Via de website kunt u alleen retourinformatie per declaratie op te halen, niet in bulk.
Meestal is door uw softwareleverancier ingesteld dat dit retourinformatiebestand automatisch wordt ingelezen in uw softwareprogramma. Als u dit bestand niet terug kunt vinden in uw softwareprogramma, neem dan contact met uw softwareleverancier.
Mijn declaratie is ingediend via Declareren 2.0
Bekijk deze webpagina voor meer informatie.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Hoe machtig ik een partij om namens mijn instantie declaraties af te handelen?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke declaratieberichten kan ik versturen?
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Declareren?
- Wat houdt de Migratie Declareren in?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik in dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Kan retourinformatie opnieuw klaargezet worden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
- Waarom blijft mijn CAK-declaratie op status ‘Aangeboden’ staan?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Er wordt een retourbericht aan mij aangeboden, maar dat is afgekeurd, kan dat?
- Waarom is mijn CAK-declaratie afgekeurd?
Softwarepartijen
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?