Antwoord
Als de retourinformatie door de zorgverzekeraar is aangeboden op uw ingediende GDS801-bestand en al door u is opgehaald, niet correct is opgehaald of is kwijtgeraakt, dan heeft VECOZO de mogelijkheid om de retourinformatie opnieuw voor u klaar te zetten.
- Controleer of de retourinformatie herzonden kan worden door ons. De voorwaarden hiervoor zijn:
- Het retourbericht heeft de status ‘Aangeboden’ of ‘Bezorgd’
- Het retourbericht is niet ouder dan 365 dagen
Als het bericht aan de voorwaarden voldoet gaat u naar stap 2, zo nee ga naar stap 3
- De contactpersoon van uw organisatie kan contact opnemen met onze afdeling Functioneel Beheer (functioneelbeheer@vecozo.nl) met een verzoek om bepaalde retourbestanden te herzenden. In dit verzoek wordt de AGB-code, het conversatie-, of, bericht-, of traceerID genoemd en/of referentie met datum van indienen van bericht. Wij herzenden deze retourbestanden binnen één werkdag. Een herzend actie houdt in dat de bestanden op de queue voor de verzending worden gezet waardoor u de retourbestanden opnieuw kunt ophalen.
- Als de retourbestanden buiten de herzendtermijn vallen, neemt u contact op met de desbetreffende zorgverzekeraar. U dient een verzoek voor het herzenden van retourbestanden in via het contactformulier op de website of e-mail. In het verzoek geeft u het volgende mee:
- AGB code praktijk
- Uw mailadres
- UZOVI code
- Conversatie ID
- Motivatie voor te laat ophalen van retourinformatie
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Hoe machtig ik een partij om namens mijn instantie declaraties af te handelen?
- Hoelang worden de berichten binnen de dienst Declareren 2.0 bewaard?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke berichten verstuur ik en ontvang ik via Declareren 2.0?
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Declareren 2.0?
- Wat is het verschil tussen Declareren 2.0 en het huidige declareren?
Indienen en opzoeken
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe open of download ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Er wordt een retourbericht aan mij aangeboden, maar dat is afgekeurd, kan dat?
Softwarepartijen
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
Zorgverzekeraars
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?