Antwoord
Voor toegang tot de test- en ontwikkeldocumentatie dient u als softwarepartij aangesloten te zijn bij VECOZO voor de dienst Declareren. De documentatie vindt u dan op onze testomgeving.
WAAR VIND IK PROJECT-/TECHNISCHE INFORMATIE?
Als u toegang hebt tot de VECOZO testomgeving, vindt u daar de technische documentatie via het menu Mijn diensten > Declareren onder het kopje Documentatie.
In de documentatie vindt u alle benodigde informatie over het implementeren van de dienst in uw software en het testen daarvan. Voor het declareren 2.0 zijn de documenten onder het kopje “Technische documentatie Berichtenservice (VSP-Koppeling)” met name van belang.
AANGESLOTEN ALS SOFTWAREPARTIJ, MAAR GEEN TOEGANG TOT DE PROJECT-/TECHNISCHE INFORMATIE
Bent u reeds aangesloten bij VECOZO en wilt u uw overeenkomst uitbreiden met een of meer diensten, dan kan de contactpersoon van uw instantie een e-mail sturen naar softwarehelpdesk@vecozo.nl, en daarin aangeven van welke diensten u gebruik wilt gaan maken en met welk doel.
NOG NIET AANGESLOTEN ALS SOFTWAREPARTIJ
Bent u nog niet bij VECOZO aangesloten als softwarepartij, dan kunt u zich via het onderstaande formulier kostenloos aanmelden.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Hoe machtig ik een partij om namens mijn instantie declaraties af te handelen?
- Hoelang worden de berichten binnen de dienst Declareren 2.0 bewaard?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke berichten verstuur ik en ontvang ik via Declareren 2.0?
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Declareren 2.0?
- Wat is het verschil tussen Declareren 2.0 en het huidige declareren?
Indienen en opzoeken
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe open of download ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Kan retourinformatie opnieuw klaargezet worden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Er wordt een retourbericht aan mij aangeboden, maar dat is afgekeurd, kan dat?
Softwarepartijen
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
Zorgverzekeraars
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?