Antwoord
Er mag slechts 1 GDS802 retourbestand worden ingediend per GDS801 declaratie. Naast het retourbestand kan er ook aanvullende retourinformatie verstuurd worden. Deze informatie kan verstuurd worden in .pdf, .txt, .xlsx, .zip of.csv.
Via de Aanvullende retourinformatie berichtstroom kunt u aanvullende informatie over de beoordeling van de ingediende declaratie terug sturen naar de zorgaanbieder. Dit is een aanvulling op het retourbestand dat door u wordt teruggestuurd. Er kunnen meerdere aanvullende retourinformatiebestanden worden ingediend per declaratie. De bestanden hoeven geen unieke naam te hebben, omdat via het TraceerId de uniciteit van de bestanden wordt gegarandeerd. Het is echter niet mogelijk om meerdere bestanden tegelijk in te dienen.
Het is dus niet mogelijk om meerdere bestanden in een zip in te dienen via één request, zoals dat wel mogelijk was via het oude VSP-EDP koppelvlak. Het indienen van een zip met daarin meerdere bestanden zal resulteren in een afkeuring via een foutbericht met retourcode BRS16. Een overzicht van alle foutcodes vindt u hier.
Vraagt een zorgaanbieder om een herzending van de retourinformatie? Dan kan VECOZO dit mogelijk maken. De herzendtermijn voor het opnieuw klaarzetten van de retourinformatie is 180 dagen. Valt de datum waarop oorspronkelijk de retourinformatie is klaargezet buiten deze 180 dagen? Dan is het herzenden niet mogelijk. De contactpersoon van de organisatie kan het verzoek mailen naar functioneelbeheer@vecozo.nl. De conversatie ID’s van de retourinformatie die opnieuw opgehaald moeten worden kunnen in de e-mail vermeld worden. Een bepaalde periode is ook voldoende.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Hoe machtig ik een partij om namens mijn instantie declaraties af te handelen?
- Hoelang worden de berichten binnen de dienst Declareren 2.0 bewaard?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke berichten verstuur ik en ontvang ik via Declareren 2.0?
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Declareren 2.0?
- Wat is het verschil tussen Declareren 2.0 en het huidige declareren?
Indienen en opzoeken
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe open of download ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Kan retourinformatie opnieuw klaargezet worden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Er wordt een retourbericht aan mij aangeboden, maar dat is afgekeurd, kan dat?
Softwarepartijen
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
Zorgverzekeraars
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?