Antwoord
Als een GDS801-bestand door de zorgaanbieder is verstuurd en al is opgehaald, niet correct is of is kwijtgeraakt, dan heeft VECOZO de mogelijkheid om de declaratie opnieuw te verzenden. Alleen berichten vanuit de Zorgverzekeraar met de status “Aangeboden, Bezorgd of Verwerking Voltooid” kunnen opnieuw verzonden worden.
De termijn hiervoor is 120 dagen. Valt de datum waarop oorspronkelijk de declaratie is klaargezet, buiten deze 120 dagen? Dan is het niet mogelijk om de declaratie opnieuw te verzenden. De geregistreerde contactpersoon kan het verzoek mailen naar functioneelbeheer@vecozo.nl. Vermeld hierin de conversatie ID’s van de declaraties die u opnieuw wilt ophalen. Een bepaalde periode is ook voldoende.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Hoe machtig ik een partij om namens mijn instantie declaraties af te handelen?
- Hoelang worden de berichten binnen de dienst Declareren 2.0 bewaard?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke berichten verstuur ik en ontvang ik via Declareren 2.0?
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Declareren 2.0?
- Wat is het verschil tussen Declareren 2.0 en het huidige declareren?
Indienen en opzoeken
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe open of download ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
- Hoe dien ik een declaratie in?
- Kan retourinformatie opnieuw klaargezet worden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- Er wordt een retourbericht aan mij aangeboden, maar dat is afgekeurd, kan dat?
Softwarepartijen
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
Zorgverzekeraars
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?