Let op! Op Eerste Kerstdag (25 december) en Tweede Kerstdag (26 december) zijn wij niet bereikbaar. Meer weten?

Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?

Antwoord

Als een GDS801-bestand door de zorgaanbieder is verstuurd en al is opgehaald, niet correct is of is kwijtgeraakt, dan heeft VECOZO de mogelijkheid om de declaratie opnieuw te verzenden. Alleen berichten vanuit de Zorgverzekeraar met de status “Aangeboden, Bezorgd of Verwerking Voltooid” kunnen opnieuw verzonden worden.

De termijn hiervoor is 120 dagen. Valt de datum waarop oorspronkelijk de declaratie is klaargezet, buiten deze 120 dagen? Dan is het niet mogelijk om de declaratie opnieuw te verzenden. De geregistreerde contactpersoon kan het verzoek mailen naar functioneelbeheer@vecozo.nl. Vermeld hierin de conversatie ID’s van de declaraties die u opnieuw wilt ophalen. Een bepaalde periode is ook voldoende.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Indienen en opzoeken

Afhandeling declaraties

Softwarepartijen

Zorgverzekeraars