Antwoord
Het kan voorkomen dat de ontvangende partij van een door u ingediende declaratie aangeeft dat u een creditnota in moet dienen, of dat u een declaratie zelf wilt intrekken. VECOZO kan dit niet voor u doen. Wat u wel kunt doen (indien nodig in overleg met de ontvanger) is de ingediende declaratie crediteren.
Een creditnota maakt u aan in uw declaratieprogramma. Binnen dat programma zult u ergens een optie 'credit' in plaats van 'debet' aantreffen. Mocht u die optie niet kunnen vinden, dan adviseren wij u contact op te nemen met uw softwareleverancier.
Als de nota is aangemaakt dient u deze op dezelfde manier in als iedere andere declaratie. Door de indicatie 'credit' in het declaratiebestand wordt het te declareren bedrag negatief, en dus gecrediteerd. In de declaratiegegevens op onze website staat bij een creditnota dan een min-teken voor het bedrag.
Indien een declaratie dubbel is ingediend, kunt u het beste contact opnemen met de ontvangende partij. Zij kunnen de dubbele declaratie afkeuren of aangeven dat u een creditfactuur kunt indienen.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat moet ik regelen om te kunnen declareren via VECOZO?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in via VECOZO?
- Hoe zoek ik een ingediend declaratiebestand en de retourinformatie op?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?
Valideren
Softwarepartijen
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand via de Berichtenservice?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?