Antwoord
Als uw instantie een eigen webservice heeft kunnen alle statuswijzigingen en (retour)berichten naar uw webservice worden ‘gepusht’. Op deze manier worden de gegevens automatisch overgenomen in uw informatiesysteem, zodat u daarin altijd over de actuele status van de berichten beschikt.
Instanties die gebruik willen maken van een webservice dienen deze zelf te ontwikkelen; VECOZO kan hierbij geen ondersteuning bieden. Voor de webservice dient poort 443 gebruikt te worden, en dienen i.v.m. de noodzakelijke broker-instellingen een aantal gegevens aan VECOZO doorgegeven te worden:
● de AGB-code en naam van de instantie waarvoor de broker moet worden ingesteld;
● de datum waarop de broker online moet worden gezet;
● de berichtstroom waarvoor de broker moet worden ingesteld;
● de endpoint (URL) van uw webservice;
● SOAP versie: 1.1 of 1.2;
● MTOM: ja of nee;
● een e-mailadres waar notificaties m.b.t. foutmeldingen van uw webservice naartoe kunnen worden verstuurd.
De contactpersoon van uw organisatie dient het formulier ‘Formulier aflevermethode’ op te vragen via support@vecozo.nl. Middels dit formulier kunnen bovenstaande gegevens doorgegeven worden. Belangrijk hierbij is dat het verzoek komt vanuit het geregistreerde e-mailadres bij VECOZO van de contactpersoon.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat moet ik regelen om te kunnen declareren via VECOZO?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in via VECOZO?
- Hoe zoek ik een ingediend declaratiebestand en de retourinformatie op?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?
Valideren
Softwarepartijen
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand via de Berichtenservice?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?