Ik dien mijn declaratie via de website in.
Antwoord
Als u uw aangemaakte declaratiebestanden indient via de website, kunt u tijdens het indienen een e-mailadres opgeven. U kunt aangeven wanneer u een notificatie wenst te ontvangen. Dit kan bij een afkeur door VECOZO en/of wanneer retourinformatie klaarstaat vanuit de zorgverzekeraar of het zorgkantoor. Het e-mailadres wordt niet standaard onthouden.
Het invullen van een e-mailadres is geen verplicht veld. Als u geen notificaties wilt ontvangen, dan hoeft u geen e-mailadres in te voeren.
Ik dien mijn declaraties in via het softwareprogramma.
Als u uw declaratiebestanden rechtstreeks vanuit uw softwareprogramma indient, kunt u in dat softwareprogramma opgeven of en op welk e-mailadres u notificaties wenst te ontvangen.
Als u hier hulp bij nodig hebt, kunt u contact opnemen met uw softwareleverancier. VECOZO kan hierbij geen ondersteuning bieden.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat moet ik regelen om te kunnen declareren via VECOZO?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in via VECOZO?
- Hoe zoek ik een ingediend declaratiebestand en de retourinformatie op?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?
Valideren
Softwarepartijen
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand via de Berichtenservice?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?