Antwoord
Om te controleren of declaratiebestanden via uw software goed aangemaakt, ingediend en ontvangen worden, heeft u als softwarepartij onderstaande zaken nodig:
VECOZO-account
Een account onder uw eigen onderneming.
Testdocumentatie
U kunt de testdocumentatie gebruiken om een koppeling met de dienst EDP te bouwen.
Als u bent ingelogd op de VECOZO-testomgeving vindt u de technische documentatie via Mijn diensten > Declareren > Documenten.
Toestemmingsverklaring
Op de test- en acceptatieomgeving wordt gecontroleerd of u declaraties mag indienen namens de afzender in het bericht. Hiervoor moet een toestemmingsverklaring vanaf de afzender (een geldige AGB-code) worden ingeregeld. De VECOZO-contactpersoon van de AGB-code die u bij het testen gebruikt kan hiervoor een verzoek per e-mail sturen naar softwarehelpdesk@vecozo.nl. Daarin moet staan:
- De 8-cijferige AGB-code van de partij die de toestemming verleent;
- De softwareleverancier waaraan de toestemming wordt verleend;
- De omgeving waarop getest gaat worden (test en/of acceptatieomgeving);
- De grondslag waarop getest gaat worden (Zvw- en/of Wlz/FZ-declaraties);
- De dienst waarvoor getest gaat worden;
- De reden voor het testen.
Overige informatie
Als u testbestanden wil indienen die door VECOZO technisch worden gekeurd, dan kunt u deze richten aan Zorgverzekeraar Noord (UZOVI 1000). Bij het testen van declaratiebestanden worden fictieve patiëntgegevens gebruikt.
Als u retourinformatie wil ontvangen dan kunt u hierover eventueel afspraken maken met individuele zorgverzekeraars.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat moet ik regelen om te kunnen declareren via VECOZO?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in via VECOZO?
- Hoe zoek ik een ingediend declaratiebestand en de retourinformatie op?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?
Valideren
Softwarepartijen
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand via de Berichtenservice?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?