Antwoord
Als softwareleverancier van de zorgaanbieder kunt u ondersteunen in het opstellen van een declaratiebestand en het indienen van dit bestand via het softwareprogramma.
De zorgaanbieder krijgt de status terug van de ingediende declaratie. Als de ingediende declaratie door ons is afgekeurd, betekent dit dat het declaratiebestand niet voldoet aan de technische standaard. Tijdens een technische afkeuring wordt altijd een retourinformatiebestand meegestuurd. Dit bestand kan ingelezen worden in het softwareprogramma zodat u met de zorgaanbieder na kunt gaan waarom het bestand technisch is afgekeurd en het bestand aanpassen. Hierna kan de zorgaanbieder het declaratiebestand opnieuw indienen.
Als de zorgaanbieder inhoudelijke vragen heeft over de afhandeling van de zorgverzekeraar, adviseren wij om contact op te nemen met de zorgverzekeraar.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in via VECOZO?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Kan retourinformatie opnieuw aangeboden worden?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
- Hoe kan ik declareren naar het CAK?
- Hoe zoek ik een declaratie of retourbericht?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?
- Hoelang worden declaraties bewaard?
Valideren
Softwarepartijen
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Kan een declaratie opnieuw verzonden worden?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand via de Berichtenservice?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?