Antwoord
Voor toegang tot de test- en ontwikkeldocumentatie dient u als softwarepartij aangesloten te zijn bij VECOZO voor de dienst Declareren. De documentatie vindt u dan op onze testomgeving.
Waar vind ik project-/technische informatie?
Als u toegang hebt tot de VECOZO testomgeving, vindt u daar de technische documentatie via het menu Mijn diensten > Declareren onder het kopje Documentatie.
In de documentatie vindt u alle benodigde informatie over het implementeren van de dienst in uw software en het testen daarvan.
Aangesloten als softwarepartij, maar geen toegang tot de project-/technische informatie
Bent u reeds aangesloten bij VECOZO en wilt u uw overeenkomst uitbreiden met een of meer diensten, dan kan de contactpersoon van uw instantie een e-mail sturen naar softwarehelpdesk@vecozo.nl, en daarin aangeven van welke diensten u gebruik wilt gaan maken en met welk doel.
Nog niet aangesloten als softwarepartij
Bent u nog niet bij VECOZO aangesloten als softwarepartij, dan kunt u zich via het onderstaande formulier kostenloos aanmelden.
Aanmelden als softwarepartij kan hier.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat moet ik regelen om te kunnen declareren via VECOZO?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in via VECOZO?
- Hoe zoek ik een ingediend declaratiebestand en de retourinformatie op?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?
Valideren
Softwarepartijen
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand via de Berichtenservice?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?