Antwoord
Per declaratie kan er slechts 1 retourbestand ingediend worden. Hierdoor geldt voor de Declareren berichtstromen dat er ook slechts één retourbestand per zip mag worden aangeleverd. Voor de AanvullendeRetourinfo bestanden geldt dat het wel is toegestaan om meerdere bestanden per declaratie in te dienen, maar mag er ook slechts 1 bestand per keer aangeleverd worden.
Via de Aanvullende retourinformatie berichtstroom kunt u aanvullende informatie over de beoordeling van de ingediende declaratie terug sturen naar de zorgaanbieder. Dit is een aanvulling op het retourbestand dat door u wordt teruggestuurd. Er kunnen meerdere aanvullende retourinformatiebestanden worden ingediend per declaratie. De bestanden hoeven geen unieke naam te hebben, omdat via het TraceerId de uniciteit van de bestanden wordt gegarandeerd. Het is echter niet mogelijk om meerdere bestanden tegelijk in te dienen.
Het is dus niet mogelijk om meerdere bestanden in een zip in te dienen via één request, zoals dat wel mogelijk was via het oude VSP-EDP koppelvlak. Het indienen van een zip met daarin meerdere bestanden zal resulteren in een afkeuring via een foutbericht met retourcode BRS16. Een overzicht van alle foutcodes vindt u hier.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat moet ik regelen om te kunnen declareren via VECOZO?
- Waar kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog declareren?
- Kan ik een declaratie intrekken of crediteren?
- Welke versie van de Registratie Bedrijfs- en Controleregels (RBC) gebruikt VECOZO?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Welke algemene of betaalvoorwaarden van de zorgverzekeraars zijn voor mij van toepassing?
Indienen en opzoeken
- Hoe stel ik een declaratie op?
- Hoe dien ik een declaratie in via VECOZO?
- Hoe zoek ik een ingediend declaratiebestand en de retourinformatie op?
- Waarom kan ik mijn declaratie niet terugvinden?
- Hoe kan ik instellen dat ik een notificatiemail krijg als er retourinformatie klaarstaat?
- Hoe kan ik declareren voor asielzoekers of Oekraïense vluchtelingen?
Afhandeling declaraties
- Waarom is mijn declaratie afgekeurd?
- De zorgverzekeraar geeft aan dat ik retourinformatie moet verwijderen, hoe doe ik dit?
Valideren
Softwarepartijen
- Ik ben softwarepartij, waar vind ik informatie over de dienst Declareren?
- Hoe kan ik als softwarepartij de dienst Declareren testen en wat heb ik hiervoor nodig?
- Hoe kan ik als softwarepartij de zorgaanbieder ondersteunen?
- Ik krijg een time out melding bij het ophalen van retourinformatie, wat nu?
Zorgverzekeraars
- Hoe kan ik een wijziging voor een declaratiestandaard doorgeven?
- Hoeveel retourbestanden kan ik aanbieden op een declaratiebestand?
- Waarom is het DeclaratieID vervangen door een ConversatieID in de Berichtenservice?
- Hoe dien ik een retourbestand in via het Berichtloket?
- Hoe zoek ik ingediende (retour)bestanden in het Berichtloket?
- Klopt het dat het retourbericht op status 'Verwerking voltooid' blijft staan?