Ik kan niet inloggen

Antwoord

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u niet kunt inloggen.

Logt u in met een UZI-pas of via eHerkenning? Neem dan contact op met de betreffende partij.

Het inloggen met een certificaat is computer- en (internet)browser afhankelijk. Dit betekent dat u alleen kunt inloggen op de computer en internetbrowser waarin het certificaat staat. 

Hieronder leggen we de meldingen uit die u kunt krijgen en wat de eventuele oplossing is. 

Melding 'Geen geldige certificaten gevonden'

Wanneer u bij het inloggen een melding krijgt dat er geen geldige certificaten zijn gevonden en u geen certificaat kunt kiezen staan er geen of geen geldige certificaten meer op uw computer. U kunt dit in de verschillende browsers controleren. Gebruik daarvoor de handleiding.

Melding "Sessie verlopen"

Als u meteen bij het inloggen de melding krijgt dat uw sessie is verlopen moet u de instellingen op uw computer aanpassen. Ga hiervoor naar Internetopties (Internet Options) > Privacy (Privacy) > Websites (Sites). Vul bij 'Adres van de website (Address of website)' het volgende in: 'vecozo.nl'. Druk op de knop Toevoegen (Allow) en vervolgens op ‘OK’ en nogmaals op ‘OK’. U kunt nu weer inloggen.

Melding "Verkeerd certificaat"

Als u deze foutmelding krijgt, probeert u in te loggen met uw systeemcertificaat. Uw systeemcertificaat is herkenbaar aan de lange cijferreeks en wordt alleen gebruikt voor een koppeling met uw softwareprogramma. Met dit certificaat kunt u niet inloggen.

Sluit de gehele browser af en log opnieuw in.

Melding "Forbidden"

Als u de melding "Forbidden" krijgt bij het inloggen, ligt dit in de meeste gevallen aan de cookies die in uw internetbrowser zijn opgeslagen. U kunt deze cookies verwijderen. Sluit daarna de hele browser af en log opnieuw in.

Hoe verwijder ik de cookies in Microsoft Edge?

  1. Selecteer in Edge "Instellingen en meer", in de rechterbovenhoek van het browservenster, te herkennen aan de drie puntjes die naast elkaar staan. 

  2. Selecteer "Instellingen" > "Privacy, zoeken en services".

  3. Selecteer "Kiezen wat u wilt wissen" bij het kopje "Browsegegevens wissen" > "Browsegegevens nu wissen". 

  4. Kies onder "Tijdsbereik" een tijdsbereik in het drop-down menu.

  5. Selecteer "Cookies en andere sitegegevens" en selecteer vervolgens "Nu wissen".

Hoe verwijder ik de cookies in Chrome?

  1. Selecteer in Chrome de "Instellingen", in de rechterbovenhoek van het browservenster, te herkennen aan de drie puntjes die onder elkaar staan.
  2. Selecteer "Instellingen" > "Privacy en beveiliging" > "Cookies en andere sitegegevens".
  3. Klik op "Alle sitegegevens en -rechten bekijken" > "Alle gegevens wissen".
  4. Klik op "Wissen" om te bevestigen.

Hoe verwijder ik de cookies in Firefox?

  1. Open de browser Firefox en klik op de "Menu-knop", welke er uitziet als drie paralel gestapelde, horizontale lijnen.
  2. Selecteer "Voorkeuren" > "Privacy & beveiliging" > "Cookies en websitegegevens"
  3. Klik op "Gegevens wissen".
  4. Klik op "Wissen" om te bevestigen.

Hoe verwijder ik de cookies in Safari?

  1. Kies 'Safari' > 'Voorkeuren' in de menubalk van Safari.
  2. Klik op het privacysymbool.
  3. Klik op 'Beheer websitegegevens'.

Zoek de naam van de omleidende website op met behulp van het zoekveld. Selecteer deze website en klik op 'Verwijder'. Safari verwijdert nu alle bewaarde gegevens voor deze website, inclusief cache en cookies. Hierdoor kan het gebeuren dat je bij de website wordt uitgelogd of dat de site zich anders gedraagt.

Klik op 'Gereed' en sluit het scherm.

Als het probleem nog steeds optreedt, herhaalt u de stappen. Klik dan niet op 'Verwijder' voor de omleidende website, maar op 'Verwijder alle' om de bewaarde gegevens te verwijderen van alle websites die u in Safari hebt bezocht.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Installeren/verlengen

Back-up maken/terugplaatsen

Inloggen/wachtwoord

Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd

Testomgeving