Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.

Antwoord

U krijgt een foutmelding op het scherm tijdens het installeren of verlengen van uw certificaat. De melding bestaat uit een foutcode en een omschrijving. Onderstaande tabel laat per foutcode zien wat de oorzaak is en waar mogelijk de oplossing ligt.

Foutcodes

Foutcode

Wat is het probleem?

Foutmelding/oplossing?

C01

Fout bij het installeren van het VECOZO G4 ROOT certificaat

Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder.

C02

Fout bij het installeren van het VECOZO G4 ROOT certificaat

Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder.

C03

Fout bij het openen van de Windows Certificate Store.

Mogelijk heeft u te weinig rechten. Neem contact op met uw systeembeheerder.

C04

VECOZO-backend is niet bereikbaar.

 

Uw systeem kan geen verbinding maken met VECOZO. Probeer het later nog eens. Blijft het zich voordoen? Neem contact op met uw systeembeheerder.

C06

Maximaal aantal pogingen in de tool is bereikt.

Sluit dit venster en doorloop het installatieproces opnieuw.

C07

Fout bij het lezen van de public key van het certificaat.

Mogelijk heeft u te weinig rechten om wijzigingen in uw computer aan te brengen. Neem contact op met uw systeembeheerder.

S01

KPN is niet bereikbaar.

Kijk op de onze website voor actuele storingen of neem contact met ons op.

S02

Benodigde VECOZO dienst is niet bereikbaar.

Kijk op de onze website voor actuele storingen of neem contact met ons op.

S03

Standaard foutmelding bij onvoorziene fouten.

Neem contact met ons op.

S04

Combinatie gebruikersnummer/verificatiecode is niet correct.

Het ingevoerde gebruikersnummer of de verificatiecode klopt niet.

S05

Verificatiecode is verlopen.

De sessie is verlopen. Sluit dit venster en doorloop het installatieproces opnieuw (in een andere browser). Lukt dat niet, neem dan contact op met uw systeembeheerder.

S07

Gebruiker mag geen certificaat ophalen.

Neem contact met ons op.

 

Verificatiecode

Wanneer u gebruik maakt van Google Chrome of Microsoft Edge kan er om een verificatiecode worden gevraagd. De verificatiecode wordt dan niet automatisch gekopieerd in de installatie-tool en er verschijnt een melding met de vraag om de verificatiecode handmatig in te vullen.

  1. De verificatiecode vindt u rechts in uw beeld in het hulpvenster.imagef2pkq.png
  2. Voer het installatie bestand uit.
    Google Chrome: Als u klikt op start installatie dan verschijnt er rechts onder in uw scherm een installatiebestand. Klik hierop en open het bestand. Hierna krijgt u een scherm voor de verificatiecode.imagexejnd.png
  3. Microsoft Edge: Als u klikt op “start installatie” verschijnt onder aan uw scherm een balk. Klik op “Run” of “Uitvoeren”. Hierna krijgt u een scherm voor de verificatiecode.image67fia.png
  4. Kopieer de verificatiecode en plak deze in het venster. Vul ook het gebruikersnummer in van het certificaat dat u wilt installeren of verlengen. Daarna kunt u via de knop Volgende verder gaan met de installatie of verlenging van het certificaat.imagef534l.png

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Installeren/verlengen

Back-up maken/terugplaatsen

Inloggen/wachtwoord

Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd

Testomgeving