Antwoord
Voor het wijzigen van autorisaties zijn drie mogelijkheden:
Bent u een PGB-aanbieder? Dan heeft u geen Gebruikers- of Systeemcertificaatbeheer. Maak gebruik van het aanvraagformulier.
Gebruikersbeheer
Als contactpersoon wijzigt u autorisaties via Gebruikersbeheer. Klik op het kladblok-icoon van de het betreffende gebruiker VECOZO-account en zet de gewenste autorisaties aan of uit. Klik op 'opslaan'. Het duurt 30 minuten voordat dat de wijziging geactiveerd is. De gebruiker moet altijd opnieuw inloggen.
Systeemcertificaatbeheer
Als contactpersoon wijzigt u autorisaties via Systeemcertificaatbeheer. Klik op het kladblok-icoon van het systeemcertificaat en zet de gewenste autorisaties aan of uit. Klik op ‘opslaan’. Het duurt 30 minuten voordat de wijziging geactiveerd is.
Aanvraagformulier
Als de contactpersoon afwezig is, kunnen de autorisaties gewijzigd worden via het aanvraagformulier. Vul de gevraagde gegevens in en kies bij de vraag ‘Wat wilt u wijzigen?’ voor ‘Wijzigen autorisaties bestaande gebruiker’.
Is de contactpersoon langdurig afwezig? Wijzig dan de contactpersoon.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn VECOZO-account?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen, wat nu?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO-account?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
Installeren/Verlengen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving.
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Moet ik mijn persoonlijk certificaat binnen een bepaalde termijn installeren?
- Moet ik een nieuw VECOZO-account aanvragen als mijn certificaat is verlopen?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
- Hoe kan ik mijn certificaat verlengen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/Wachtwoord
- Ik kan niet inloggen.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB Portaal.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
Gebruikersbeheer
- Hoe vraag ik een VECOZO-account aan?
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hoe verwijder ik een VECOZO-account?
- Waar vind ik een overzicht van alle accounts die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Vraag ik voor iedere collega een eigen account aan?
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Hoe ontkoppel ik de authenticatie-app?
- Ik ben mijn pincode kwijt, wat nu?
- Hoe zet ik een certificaat klaar voor een herinstallatie?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn VECOZO-account is verwijderd. Kan ik deze opnieuw activeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?