Antwoord
Voor het installeren van een certificaat is een combinatie van een gebruikersnummer en een pincode nodig. Deze gegevens sturen wij naar de (hoofd)contactpersoon van de onderneming. Het gebruikersnummer per e-mail en de pincode per post of via de VECOZO-Berichtenbox.
Persoonlijk certificaat
Uw persoonlijk certificaat direct installeren.
Handleiding persoonlijk certificaat installeren.
Of volg onderstaande stappen:
- Gebruikersgegevens
In de eerste stap vult u het gebruikersnummer en de bijbehorende pincode in van uw VECOZO-account. De pincode is hoofdlettergevoelig. - E-mailadres
Vul uw e-mailadres in. Op dit e-mailadres ontvangt u notificaties als het certificaat verlengd moet worden. - Certificaatnaam
Geef het certificaat een naam. Dit is de naam die u ziet als u met dit certificaat gaat inloggen op onze website. De naam mag maximaal 7 karakters hebben. - Wachtwoord
Hier stelt u een inlogwachtwoord in. Het wachtwoord moet minimaal 8 karakters lang zijn en tenminste één hoofletter, één kleine letter, één cijfer en één leesteken bevatten. - Voorwaarden
In deze stap worden de voorwaarden voor de installatie-software weergegeven. Door het vakje 'Ik ga akkoord' aan te klikken accepteert u deze voorwaarden en kunt u via ‘Volgende’ doorgaan naar de laatste stap. - Installatie
Windows: afhankelijk van welke browser u gebruikt moet u het installatieprogramma handmatig uitvoeren door op ‘Run’, ‘Openen’ of ‘Uitvoeren’ te klikken. Deze melding verschijnt vaak onderaan het scherm.Apple: Als u uw certificaat via Safari installeert, moet u in deze stap de ‘Command’ toets (ook bekend als de 'Apple' toets) ingedrukt houden terwijl u op 'Start installatie’ klikt. Nadat u hierop heeft geklikt, mag u deze toets loslaten en wordt het installatieprogramma gedownload.
Klik op downloads en vervolgens op het VECOZOcertificaatinstallatie bestand. Een nieuw venster opent, waar u 2x klikt op het VECOZOcertificaatinstallatie bestand en daarna op 'Open'.
U krijgt een bevestiging wanneer het persoonlijke certificaat succesvol geïnstalleerd is. Via ‘Sluit venster’ kunt u de installatietool afsluiten.
Systeemcertificaat
Uw systeemcertificaat direct installeren
Handleiding installeren systeemcertificaat
Of volg onderstaande stappen:
- Gebruikersgegevens
In de eerste stap vult u het gebruikersnummer en de bijbehorende pincode in van het account. De pincode is hoofdlettergevoelig. - E-mailadres
Vul uw e-mailadres in. Op dit e-mailadres ontvangt u notificaties als het certificaat verlengd moet worden. - Voorwaarden
Door het vakje 'Ik ga akkoord' aan te klikken accepteert u deze voorwaarden, en kunt u doorgaan naar de laatste stap. - Installatie
Windows: afhankelijk van welke browser u gebruikt moet u het installatieprogramma handmatig uitvoeren door op ‘Run’, ‘Openen’ of ‘Uitvoeren’ te klikken. Deze melding verschijnt vaak onderaan het scherm.Apple: Als u uw certificaat via Safari installeert, moet u in deze stap de ‘Command’ toets (ook bekend als de 'Apple' toets) ingedrukt houden terwijl u op 'Start installatie’ klikt. Nadat u hierop heeft geklikt, mag u deze toets loslaten en wordt het installatieprogramma gedownload.
Neem contact op met uw softwareleverancier voor het koppelen van het systeemcertificaat aan uw software.
Klik op downloads en vervolgens op het VECOZOcertificaatinstallatie bestand. Een nieuw venster opent, waar u 2x klikt op het VECOZOcertificaatinstallatie bestand en daarna op 'Open'.
U krijgt een bevestiging wanneer het persoonlijke certificaat succesvol geïnstalleerd is. Via ‘Sluit venster’ kunt u de installatietool afsluiten.
Instellen IP-adres(sen)
Als uw systeemcertificaat geïnstalleerd is, moet u uw IP-adres(sen) in te stellen. Als uw softwareprogramma geïnstalleerd staat in de cloud, dan kunt u uw softwarepartij selecteren in het registratiescherm. Uw softwarepartij weet welke situatie voor u van toepassing is.
Registreer uw IP-adres:
Of bekijk de handleiding:
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn VECOZO-account?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen, wat nu?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO-account?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
Installeren/Verlengen
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving.
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
- Hoe kan ik mijn certificaat verlengen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/Wachtwoord
- Ik kan niet inloggen op de website van VECOZO.
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB Portaal?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
- Wat is Single Sign On en hoe werkt het?
Gebruikersbeheer
- Hoe vraag ik een VECOZO-account aan?
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat?
- Hoe verwijder ik een VECOZO-account?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Hoe ontkoppel ik de authenticatie-app?
- Ik ben mijn pincode kwijt, wat nu?
- Hoe zet ik een certificaat klaar voor een herinstallatie?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn certificaat is verwijderd. Kan ik deze opnieuw installeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat verloopt, om welk certificaat gaat dit?
- Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?
- Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn certificaat van VECOZO inactief is, maar ik heb nog wel ingelogd op een externe website zoals Zorgmail of het PGB Portaal?
UZI-pas
- Wat is een UZI-pas?
- Hoe kan ik inloggen met de UZI-pas?
- Wat zijn de voordelen van het gebruik van de UZI-pas?
Testomgeving
- Door wie wordt de testomgeving gebruikt?
- Hoe kan ik mijn persoonlijk certificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Hoe kan ik mijn systeemcertificaat installeren op de acceptatieomgeving en testomgeving?
- Wat heb ik van VECOZO nodig als ik als zorgaanbieder mijn eigen software ontwikkel?