Antwoord
Uw UZI-pas moet eenmalig gekoppeld worden aan uw VECOZO-account. Alleen UZI-passen welke die op naam zijn uitgegeven kunnen gekoppeld worden. Uw UZI-pas kan maar aan één account gekoppeld worden.
U heeft een VECOZO-account
Om de UZI-pas te koppelen heeft u de pincode en het gebruikersnummer van uw VECOZO-account nodig.
Volg onderstaande stappen:
1. Kies rechtsboven op het scherm voor de knop ‘Inloggen’.
2. Klik tweemaal op de knop ‘Volgende’, in het volgende scherm wordt een overzicht gegeven van alle UZI-passen en certificaten die op uw computer zijn geïnstalleerd.
3. Selecteer de juiste UZI-pas en klik op ‘OK’. Er wordt u nu gevraagd de pincode in te vullen van uw UZI-pas, dus niet de pincode van VECOZO. Klik vervolgens op ‘OK’.
De eerste keer dat u dit doet komt u in het scherm “registreren certificaat".
4. Kies voor de knop ‘Volgende’.
5. Voer het 14-cijferig gebruikersnummer in bij ‘VECOZO nummer’. Kies voor de knop ‘Volgende’.
6. Kies nogmaals voor ‘Volgende’.
7. Voer daarna de pincode in die u van VECOZO heeft ontvangen.
8. Kies na het invoeren van de pincode voor de knop ‘Volgende’. De registratie is nu voltooid; het VECOZO-account is aan de UZI-pas gekoppeld.
9. Kies voor ‘Inloggen’ om op het VECOZO-portaal in te loggen.
U heeft geen VECOZO-account
Uw contactpersoon kan een VECOZO-account voor u aanvragen via Gebruikersbeheer.
Als uw onderneming nog niet bij ons is aangemeld, moet u deze eerst aanmelden.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn VECOZO-account?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen, wat nu?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO-account?
- Ik werk met een Apple, hoe kan ik gebruik maken van VECOZO?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
Installeren/Verlengen
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving.
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
- Hoe kan ik mijn certificaat verlengen?
- Hoe kan ik mijn certificaat installeren?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/Wachtwoord
- Ik kan niet inloggen
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB Portaal
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
Gebruikersbeheer
- Hoe vraag ik een VECOZO-account aan?
- Hoe vraag ik een systeemcertificaat aan?
- Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand VECOZO-account?
- Hoe verwijder ik een VECOZO-account?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven onder de AGB-code?
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Hoe ontkoppel ik de authenticatie-app?
- Ik ben mijn pincode kwijt, wat nu?
- Hoe zet ik een certificaat klaar voor een herinstallatie?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn VECOZO-account is verwijderd. Kan ik deze opnieuw activeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?