Antwoord
Bent u de contactpersoon van uw organisatie en beschikt u over een actief VECOZO certificaat? Dan kunt u via het gebruikersbeheer de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen voor de betreffende gebruiker. Als contactpersoon van uw organisatie kunt u nadat u bent ingelogd als volgt naar het gebruikersbeheer navigeren:
Klik rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertien cijferig nummer onder uw naam) en kies voor ‘Mijn gegevens’.
Kies in het getoonde menu voor ‘Algemene instellingen’. Klik vervolgens op ‘Gebruikersbeheer’. Hier worden alle bestaande gebruikers die bekend zijn binnen uw organisatie getoond.
U kunt bij alle gebruikers de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen door op de gewenste gebruikersregel in de kolom ‘Acties’ op het icoon 'Wijzig gebruiker' te klikken.
U komt nu in het scherm om de gebruikersgegevens van deze gebruiker te wijzigen. Onder het kopje ‘Authenticatie’ kunt u de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen.
Zodra de bestaande koppeling verwijderd is, kan de gebruiker de authenticatie-app opnieuw koppelen.
Als er nog geen koppeling met de authenticatie-app is, ziet u de tekst ‘Gebruiker moet authenticatie-app nog koppelen.’
De instructie voor het koppelen van de authenticatie-app is te vinden op de volgende locatie:
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe verwijder ik een VECOZO-account?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen, wat nu?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO-account?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
Installeren/verlengen
- Hoe kan ik mijn certificaat verlengen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving.
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB-portaal
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn VECOZO-account is verwijderd. Kan ik deze opnieuw activeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?
Gebruikersbeheer
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven?
- Hoe kan ik een authenticatie-app ontkoppelen van een VECOZO-account?
- Hoe deblokkeer ik een gebruiker?
- Hoe verwijder ik een gebruiker?
- Hoe open ik Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan in Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een profiel aan binnen Gebruikersbeheer?
- Ik ben mijn pincode kwijt, wat nu?
- Hoe zet ik een certificaat klaar voor een herinstallatie?