Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?

Antwoord

Bent u de contactpersoon van uw organisatie en beschikt u over een actief VECOZO certificaat? Dan kunt u via het gebruikersbeheer de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen voor de betreffende gebruiker. Als contactpersoon van uw organisatie kunt u nadat u bent ingelogd als volgt naar het gebruikersbeheer navigeren:

Klik rechtsboven in de navigatiebalk op het gebruikersnummer van uw certificaat (veertien cijferig nummer onder uw naam) en kies voor ‘Mijn gegevens’.

image0m9n5.png

Kies in het getoonde menu voor ‘Algemene instellingen’. Klik vervolgens op ‘Gebruikersbeheer’. Hier worden alle bestaande gebruikers die bekend zijn binnen uw organisatie getoond.

U kunt bij alle gebruikers de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen door op de gewenste gebruikersregel in de kolom ‘Acties’ op het icoon 'Wijzig gebruiker' te klikken.

imagenvof.png

U komt nu in het scherm om de gebruikersgegevens van deze gebruiker te wijzigen. Onder het kopje ‘Authenticatie’ kunt u de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen.

image45i5g.png

Zodra de bestaande koppeling verwijderd is, kan de gebruiker de authenticatie-app opnieuw koppelen.

Als er nog geen koppeling met de authenticatie-app is, ziet u de tekst ‘Gebruiker moet authenticatie-app nog koppelen.’

De instructie voor het koppelen van de authenticatie-app is te vinden op de volgende locatie:

Instructie koppelen van de authenticatie-app

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Installeren/verlengen

Back-up maken/terugplaatsen

Inloggen/wachtwoord

Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd

Gebruikersbeheer

Testomgeving