Antwoord
U moet ingelogd zijn op de omgeving waar u de gebruiker voor wilt aanmaken. Als dat op productie is moet u daar ingelogd zijn. Op test- en/of de acceptatieomgeving, moet u daar inloggen en vanuit daar Gebruikersbeheer openen.
Kies in Gebruikersbeheer voor ‘Nieuwe gebruiker’.
Vul de gegevens in van de persoon waarvoor u een gebruiker wilt aanmaken. U kunt bij het veld ‘Referentie’ een eigen kenmerk meegeven. Als u een referentie invult, zal deze ook op de pincodebrief vermeld staan. Klik vervolgens op ‘volgende’.
Alleen de autorisaties die voor de betreffende zorgverzekeraar/het betreffende zorgkantoor gelden worden hier getoond. Vink de autorisaties aan en klik op ‘Volgende’ onderaan de pagina.
U krijgt een overzicht te zien van uw aanvraag. Voordat u de aanvraag kunt afronden moet u de voorwaarden accepteren door het vinkje aan te vinken. Vervolgens klikt u op ‘Verzenden’ om uw aanvraag af te ronden.
De gebruiker is aangemaakt. Het gebruikersnummer van de gebruiker wordt via e-mail gestuurd en de pincodebrief wordt automatisch in uw Berichtenbox geplaatst.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe verwijder ik een VECOZO-account?
- Waar vind ik het gebruikersnummer en de pincode van mijn certificaat?
- Ik wil graag dat iemand anders mijn certificaat installeert, mag dit?
- Mijn computer is gestolen, wat nu?
- Wat is oneigenlijk gebruik van een VECOZO-account?
- Wat is een certificaat en hoe lang is een certificaat geldig?
- Ik beschik niet meer over de gekoppelde authenticatie-app, hoe kan ik de bestaande koppeling met de authenticatie-app verwijderen?
Installeren/verlengen
- Hoe kan ik mijn certificaat verlengen?
- Ik krijg een foutmelding tijdens het installeren/verlengen van mijn certificaat.
- Het lukt mij niet om mijn certificaat te installeren/verlengen in een externe omgeving.
- Na het installeren/verlengen kan ik mijn certificaat niet terug vinden in de browser.
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding "De gebruiker kan momenteel geen certificaat ophalen", wat moet ik doen?
- De installatietool blijft door lopen, wat moet ik doen?
- Kan het certificaat op meerdere computers worden geïnstalleerd?
- Mijn certificaat is verlengd. Is mijn oude certificaat nu nog geldig?
- Ik wil een wachtwoord instellen tijdens het installeren/verlengen, maar krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
- Ik heb mijn systeemcertificaat verlengd. Nu krijg ik een foutmelding in mijn softwareprogramma, wat moet ik doen?
- Ik krijg tijdens het installeren/verlengen de melding ‘Mogelijk heeft u te weinig rechten’, wat moet ik doen?
Back-up maken/terugplaatsen
Inloggen/wachtwoord
- Ik kan niet inloggen
- Ik kan niet inloggen op een externe website, zoals Zorgmail of het PGB-portaal
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?
- Hoe kan ik inloggen met een ander certificaat als waarmee ik nu ingelogd ben?
Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd
- Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?
- Hoe kan ik een certificaat verwijderen uit de internetbrowser?
- Mijn VECOZO-account is verwijderd. Kan ik deze opnieuw activeren?
- Mijn certificaat is verlopen. Wat moet ik doen?
- Mijn VECOZO-account is geblokkeerd, hoe kan ik deze deblokkeren?
Gebruikersbeheer
- Hoe kan ik gebruik maken van Gebruikersbeheer?
- Waar vind ik een overzicht van alle certificaten die zijn uitgegeven?
- Hoe kan ik een authenticatie-app ontkoppelen van een VECOZO-account?
- Hoe deblokkeer ik een gebruiker?
- Hoe verwijder ik een gebruiker?
- Hoe open ik Gebruikersbeheer?
- Hoe maak ik een profiel aan binnen Gebruikersbeheer?
- Ik ben mijn pincode kwijt, wat nu?
- Hoe zet ik een certificaat klaar voor een herinstallatie?