Hoe maak ik een profiel aan binnen Gebruikersbeheer?

Antwoord

U kunt een profiel aanmaken voor een bepaald type medewerker/functie. Middels deze functionaliteit kunt u geautomatiseerd rollen toekennen aan een bepaald type medewerker/functie. Zo hoeft u niet telkens los de rollen aan te vinken voor een nieuwe gebruiker in deze functie. De functionaliteit ‘Profielen’ is als het ware een middel om een bepaalde selectie van rollen makkelijk in te vullen.

Om een nieuw profiel aan te maken, klikt u in het scherm om een nieuwe gebruiker aan te maken bovenaan op ‘Profielen’.

U klikt op ‘Profiel toevoegen’ om een nieuw profiel aan te maken.

Vul bij ‘Profielnaam’ de gewenste profielnaam in. Vink de autorisaties aan die volgens u bij het profiel horen. Klik op het eind van de pagina op ‘Profiel opslaan’.

Het profiel is toegevoegd. U ziet in het overzichtsscherm het nieuw aangemaakte profiel erbij staan. Vervolgens kunt u bij het aanmaken van een gebruiker een aangemaakt profiel selecteren.

Gerelateerde pagina's

Algemeen

Installeren/verlengen

Back-up maken/terugplaatsen

Inloggen/wachtwoord

Geblokkeerd/Verlopen/Verwijderd

Gebruikersbeheer

Testomgeving