Antwoord
Om een informatiebestand in te dienen logt u met uw persoonlijk certificaat in op het VECOZO-portaal en kiest u onder de dienst Informatieroutering voor ‘Informatiebestand indienen’. U ziet dan het volgende scherm:
Op dit scherm kunt u een referentie ID opgeven, het type en subtype van het informatiebestand dat u wilt indienen selecteren, aangeven of u een notificatiemail wilt ontvangen zodra de status van uw informatiebestand wijzigt, en een informatiebestand selecteren. Het informatiebestand moet gezipt zijn en het gezipte bestand moet kleiner zijn dan 2GB. Als u meerdere informatiebestanden tegelijk wilt indienen kunt u deze in de vorm van een zip-bestand gebundeld aanleveren.
Heeft u alle verplichte velden ingevuld, klik dan op ‘Dien in’. Uw informatiebestand wordt verstuurd naar VECOZO, waar een aantal controles worden uitgevoerd: of het referentie ID al eerder is gebruikt, of het informatiebestand een zip-bestand en kleiner dan 2GB is, en of het informatiebestand voldoet aan de EI-standaard. Als dat gebeurd is (afhankelijk van de drukte kan dit enkele minuten duren) verschijnt een scherm met detailinformatie.
Als uw informatiebestand niet voldoet aan de vereisten zal dit door VECOZO worden afgekeurd. U dient de aangegeven aanpassingen uit te voeren en uw informatiebestand opnieuw in te dienen. Voldoet het bestand wel, dan zal het informatiebestand worden doorgestuurd aan de abonnee.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Informatieroutering?
- Welke berichten ontvang en verstuur ik via de dienst Informatieroutering?
- Hoe zoek ik een informatiebestand?
- Waarom keurt VECOZO mijn Informatiebestand af?
- Welke versies van de RBC’s (Registratie Bedrijfs- en Controleregels) gebruikt VECOZO?