Antwoord
Het kan voorkomen dat de ontvangende partij van een door u ingediende factuur aangeeft dat u een creditnota in moet dienen, of dat u een factuur zelf wilt intrekken. VECOZO kan dit niet voor u doen. Wat u wel kunt doen (indien nodig in overleg met de ontvanger) is de ingediende factuur crediteren.
Een creditnota maakt u aan in uw facturatieprogramma. Binnen dat programma zult u ergens een optie 'credit' in plaats van 'debet' aantreffen. Mocht u die optie niet kunnen vinden, dan adviseren wij u contact op te nemen met uw softwareleverancier.
Als de nota is aangemaakt dient u deze op dezelfde manier in als iedere andere factuur. Door de indicatie 'credit' in het factuurbestand wordt het te factureren bedrag negatief, en dus gecrediteerd. In de factuurgegevens op onze website staat bij een creditnota dan een min-teken voor het bedrag.
Indien een factuur dubbel is ingediend, kunt u het beste contact opnemen met de ontvangende partij. Zij kunnen de dubbele factuur afkeuren of aangeven dat u een creditfactuur kunt indienen.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe kan ik een wijzigingsverzoek indienen?
- Waarom is mijn factuur afgekeurd?
- Wat is het verschil tussen de dienst Onderlinge Dienstverlening en de dienst Declareren?
- Wat heb ik nodig om gebruik te maken van de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Welke berichten verstuur ik en ontvang ik via Onderlinge Dienstverlening?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Hoelang worden de berichten binnen de dienst Onderlinge Dienstverlening (ODV) bewaard?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog via ODV factureren?
- Wat houdt de dienst Onderlinge Dienstverlening (ODV) in?
Indienen en opzoeken
- Hoe open of download ik een bericht in de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Hoe zoek ik de berichten van de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Hoe dien ik een bericht in middels de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Hoe ontvang ik een notificatie per e-mail als er een nieuw bericht binnen komt?