Let op! Op Eerste Kerstdag (25 december) en Tweede Kerstdag (26 december) zijn wij niet bereikbaar. Meer weten?

Waarom is mijn factuur afgekeurd?

Antwoord

Als u een factuur indient wordt het bestand door VECOZO gecontroleerd aan de hand van XSLT en XSD-controles. Als blijkt dat de factuur hier niet aan voldoet zal de factuur de status “Afgekeurd door dienst” krijgen. 

Als de factuur wel voldoet aan de XML-standaard wordt deze doorgezonden naar de hoofdbehandelaar. De factuur krijgt in dit geval de status ‘bezorgd’. 

 

Meer informatie over de OD801-standaard vindt u op Standaard OD801- Onderlinge dienstverlening msz (versie 1.0) - Standaardisatie | Vektis.nl 

Bij het indienen van berichten bij VECOZO vindt vrijwel meteen een ontvangstcontrole plaats. Hierbij wordt onder andere gekeken of de factuur herkenbaar en leesbaar is, de juiste versie en grootte heeft, en of de indiener, afzender en geadresseerde correct aangesloten en geautoriseerd zijn. 

 

Omdat VECOZO factuurbestanden niet mag bewerken, is het voor ons niet mogelijk om een factuurbestand op te splitsen en de factuurregels die wel in orde zijn door te sturen naar de ontvangende partij. Bij technische fouten wordt het gehele bestand daarom afgekeurd. 

Afkeurredenen 

Bij een technische afkeur van ingediende berichten wordt de reden van de afkeur teruggekoppeld via foutcodes. Een overzicht van de generieke afkeurredenen die kunnen voorkomen (foutcodes die beginnen met 'BRS') vindt u in de Lijst met foutcodes van het Berichtloket. 
 
Daarnaast zijn er ook nog dienst-specifieke, meer inhoudelijke afkeurredenen:


Gerelateerde pagina's

Algemeen

Indienen en opzoeken

Softwarepartijen