Antwoord
Onderlinge Dienstverlening is een onderdeel van het Berichtloket en de Berichtenservice van VECOZO. Het Berichtloket en de Berichtenservice worden o.a. gebruikt voor het declaratieverkeer tussen zorgverleners, zorgverzekeraars, zorgkantoren en Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI).
- Om toegang te krijgen tot de dienst Onderlinge Dienstverlening hebt u een aansluiting bij VECOZO nodig. Hiervoor hebt u een praktijk AGB-code nodig. Zie www.agbcode.nl voor meer informatie.
-
Behoort uw instantie tot de zorgsoorten 06, 17, 20, 22, 50, 51 en 98-01 (alleen Tussenpartij Administratief, geen factoringsbedrijf), en bent u reeds aangesloten bij VECOZO? Dan kunt u toegang tot de dienst Onderlinge Dienstverlening aanvragen via een Wijzigingsverzoek. De contactpersoon van uw instantie kan dit online doen via het menu Aanvragen en Wijzigen > Zorgaanbieder > Wijzigen van de gegevens van de onderneming > Toevoegen diensten.
- Voor het indienen en/of raadplegen van facturen heeft u een geldig VECOZO-certificaat met autorisatie voor toegang tot de dienst Onderlinge Dienstverlening nodig. De contactpersoon van uw praktijk of instelling ontvangt na de aansluiting een persoonlijk certificaat, en kan daarna certificaten aanvragen voor de overige gebruikers.
- Kunt u de facturen rechtstreeks vanuit uw softwarepakket via de Berichtenservice van VECOZO indienen en raadplegen, dan heeft dat programma daarvoor een eigen systeemcertificaat of (als het systeemcertificaat van de softwareleverancier zelf bij het indienen wordt gebruikt) een toestemmingsverklaring nodig.
- Kunt u de facturen via uw softwarepakket alleen maar aanmaken en moet u de bestanden daarna zelf (‘handmatig’) via het Berichtenloket op de VECOZO-website indienen, dan hebt u daarvoor een persoonlijk certificaat nodig.
- Factuurbestanden die u elektronisch indient moeten aan bepaalde specificaties (de zogeheten XML-specificatie) voldoen. Om deze bestanden aan te maken heeft u een softwarepakket voor uw specifieke zorgverlenerssoort nodig. VECOZO kan u niet adviseren welk programma het meest geschikt is. Neem daarvoor contact op met uw koepelorganisatie, belangenvereniging of collega’s waarvan u weet dat zij al factureren via VECOZO.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe kan ik een wijzigingsverzoek indienen?
- Waarom is mijn factuur afgekeurd?
- Wat is het verschil tussen de dienst Onderlinge Dienstverlening en de dienst Declareren?
- Welke berichten verstuur ik en ontvang ik via Onderlinge Dienstverlening?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Hoelang worden de berichten binnen de dienst Onderlinge Dienstverlening (ODV) bewaard?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog via ODV factureren?
- Kan ik een factuur intrekken of crediteren?
- Wat houdt de dienst Onderlinge Dienstverlening (ODV) in?
Indienen en opzoeken
- Hoe open of download ik een bericht in de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Hoe zoek ik de berichten van de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Hoe dien ik een bericht in middels de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Hoe ontvang ik een notificatie per e-mail als er een nieuw bericht binnen komt?