Antwoord
Onderlinge dienstverlening (ODV) is het leveren van zorg door een zorgaanbieder in opdracht van een andere zorgaanbieder, zonder dat daarbij het hoofdbehandelaarschap wordt overgedragen aan de desbetreffende zorgaanbieder. De uitvoerende zorgaanbieder factureert de gemaakte kosten aan de hoofdbehandelaar. De middels ODV geleverde zorg wordt vervolgens door de hoofdbehandelaar als onderdeel van een DBC-zorgproduct gefactureerd aan de zorgverzekeraar of patiënt.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Hoe kan ik een wijzigingsverzoek indienen?
- Waarom is mijn factuur afgekeurd?
- Wat is het verschil tussen de dienst Onderlinge Dienstverlening en de dienst Declareren?
- Wat heb ik nodig om gebruik te maken van de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Welke berichten verstuur ik en ontvang ik via Onderlinge Dienstverlening?
- Wat heeft VECOZO nodig om bestanden en/of statusupdates naar mijn eigen webservice te sturen?
- Hoelang worden de berichten binnen de dienst Onderlinge Dienstverlening (ODV) bewaard?
- Mijn AGB-code is beëindigd, kan ik nu nog via ODV factureren?
- Kan ik een factuur intrekken of crediteren?
Indienen en opzoeken
- Hoe open of download ik een bericht in de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Hoe zoek ik de berichten van de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Hoe dien ik een bericht in middels de dienst Onderlinge Dienstverlening?
- Hoe ontvang ik een notificatie per e-mail als er een nieuw bericht binnen komt?