Antwoord
Als u meedoet, kunnen patiënten uw praktijk, apotheek of gezondheidscentrum op volgjezorg.nl selecteren en kiezen op welke wijze ze hun toestemmingsverzoek willen doorgeven. Dat kan op twee manieren:
- Door in te loggen met DigiD met sms of de DigiD-app, de gegevens in te vullen en elektronisch te versturen. U ontvangt dit bericht dan via de dienst Opt-in, en dient de toestemmingskeuze te (laten) verwerken in uw informatiesysteem. Bij gebruik van de zorginfrastructuur moet het dossier van de patiënt (opnieuw) worden aangemeld bij het LSP nadat de toestemmingskeuze verwerkt is in het dossier.
- Door online een formulier in te vullen, uit te printen en aan u te geven. U kunt de toestemmingskeuze in uw informatiesysteem (laten) verwerken. Bij gebruik van de zorginfrastructuur moet het dossier van de patiënt (opnieuw) worden aangemeld bij het LSP, nadat de toestemmingskeuze verwerkt is in het dossier.
Zolang u géén keuze maakt kunnen patiënten uw praktijk, apotheek of gezondheidscentrum wel op volgjezorg.nl selecteren, maar alleen een formulier invullen, printen en aan u geven. U ontvangt dan ook geen aanmeldingen via de dienst Opt-in.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik via VECOZO een overzicht terugvinden met alle verwerkte aanmeldingen?
- Wat is Opt-in?
- Voor wie is de dienst Opt-in beschikbaar?
- Is Opt-in ook beschikbaar voor gezondheidscentra(37) of gezondheidscentra die vallen onder diverse samenwerkingsverbanden(53)?
- Wat hebt u nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Opt-in?
- Wat heeft de website volgjezorg.nl te maken met Opt-in?
- Wat heeft de website www.ikgeeftoestemming.nl te maken met de website www.volgjezorg.nl?
- Ik zie de dienst Opt-in niet tussen 'Diensten' staan.
Aanmeldingen van patiënten
- Hoe kan ik de Opt-in aanmelding inzien en afhandelen?
- Ik krijg nog steeds Opt-in aanmeldingen op een oude praktijk AGB-code.
- Hoe kan een patiënt toestemming geven?
- Kan een patiënt tot 16 jaar ook zelf toestemming geven?
- Ik heb een nieuwe AGB-code. Hoe kan ik alle Opt-in aanmeldingen overzetten naar de nieuwe AGB-code?
- Waar kan ik de ontvangen aanmeldingen terug vinden?
- Wanneer is een aanmelding verwerkt?
- Ontvangt de patiënt bericht wanneer de aanmelding is verwerkt?
- Waar kan ik mijn verwerkte aanmeldingen terug vinden?
- Kan ik de lijst met niet afgehandelde aanmeldingen uitprinten of opslaan?
- Ik heb een aanmelding op afgehandeld gezet, maar de aanmelding is nog niet verwerkt. Wat nu?
- Hoe kan het dat ik geen aanmeldingen voor Opt-in ontvang?
- Wordt er geen geslacht meer uitgevraagd op de toestemmingsformulieren?
Vindbaarheid
- Hoe kan ik de aanmeldstatus van mijn praktijk voor de website volgjezorg.nl instellen of wijzigen?
- Hoe kan ik de vindbaarheid van mijn organisatie op volgjezorg.nl verbeteren?
- Waarom kunnen onze patiënt op volgjezorg.nl geen toestemming geven aan onze praktijk?
- Waar kan ik controleren of onze organisatie is aangemeld bij volgjezorg.nl?