Antwoord
Als u ervoor hebt gekozen de aanmelding op een later moment te verwerken, middels de status 'Nog niet verwerkt' dan dient u het bericht vervolgens nog binnen uw eigen softwarepakket in het dossier van de patiënt te verwerken. Controleer hierbij of de gegevens van de patiënt overeenkomen met de gegevens in het dossier, om er zeker van te zijn dat u de toestemming in het juiste dossier verwerkt. Als de gegevens zodanig afwijken dat u twijfelt of de toestemming voor de juiste patiënt is gegeven, verwerk de toestemming dan niet!
Na verwerking van de toestemming in het dossier van de patiënt moet het dossier (opnieuw) worden aangemeld bij het Landelijk Schakelpunt (LSP) om de gegevens daadwerkelijk beschikbaar te maken voor opvragingen. Daarna geeft u op het VECOZO-portaal via het menu ‘Afhandelen aanmeldingen’ aan dat de aanmelding is verwerkt.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik via VECOZO een overzicht terugvinden met alle verwerkte aanmeldingen?
- Wat is Opt-in?
- Voor wie is de dienst Opt-in beschikbaar?
- Is Opt-in ook beschikbaar voor gezondheidscentra(37) of gezondheidscentra die vallen onder diverse samenwerkingsverbanden(53)?
- Wat hebt u nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Opt-in?
- Wat heeft de website volgjezorg.nl te maken met Opt-in?
- Wat heeft de website www.ikgeeftoestemming.nl te maken met de website www.volgjezorg.nl?
- Ik zie de dienst Opt-in niet tussen 'Diensten' staan.
Aanmeldingen van patiënten
- Hoe kan ik de Opt-in aanmelding inzien en afhandelen?
- Hoe kan een patiënt een toestemmingsverzoek doorgeven?
- Ik krijg nog steeds Opt-in aanmeldingen op een oude praktijk AGB-code.
- Hoe kan een patiënt toestemming geven?
- Kan een patiënt tot 16 jaar ook zelf toestemming geven?
- Ik heb een nieuwe AGB-code. Hoe kan ik alle Opt-in aanmeldingen overzetten naar de nieuwe AGB-code?
- Waar kan ik de ontvangen aanmeldingen terug vinden?
- Wanneer is een aanmelding verwerkt?
- Ontvangt de patiënt bericht wanneer de aanmelding is verwerkt?
- Waar kan ik mijn verwerkte aanmeldingen terug vinden?
- Kan ik de lijst met niet afgehandelde aanmeldingen uitprinten of opslaan?
- Hoe kan het dat ik geen aanmeldingen voor Opt-in ontvang?
- Wordt er geen geslacht meer uitgevraagd op de toestemmingsformulieren?
Vindbaarheid
- Hoe kan ik de aanmeldstatus van mijn praktijk voor de website volgjezorg.nl instellen of wijzigen?
- Hoe kan ik de vindbaarheid van mijn organisatie op volgjezorg.nl verbeteren?
- Waarom kunnen onze patiënt op volgjezorg.nl geen toestemming geven aan onze praktijk?
- Waar kan ik controleren of onze organisatie is aangemeld bij volgjezorg.nl?