Antwoord
Om gebruik te maken van de dienst Opt-in hebt u een geldig VECOZO-certificaat nodig dat voorzien is van de juiste autorisatie. Dit is het geval als u na het inloggen onder de knop 'mijn diensten' de dienst ‘Opt-in’ ziet. Standaard worden alle certificaten onder de praktijksoorten huisartsen (01), apothekers (02), gezondheidscentra (37) en gezondheidscentra die vallen onder diverse samenwerkingsverbanden (53) voorzien van deze autorisatie. Op verzoek van de contactpersoon kan deze autorisatie voor een specifiek certificaat worden uitgezet.
Let op! Het is daarnaast belangrijk dat bij VZVZ de juiste AGB-code bij de URA staat geregistreerd.
Dit kunt u controleren door contact op te nemen met het VZVZ Servicecentrum. Als u uw AGB-code niet meer weet, kunt u inloggen op vecozo.nl. Eenmaal ingelogd, ziet u rechtsboven in het scherm wat uw AGB-code is. Twijfelt u hierover of is er iets veranderd? Neem dan contact met het VZVZ Servicecentrum via: support@vzvz.nl of 070-317 34 92.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik via VECOZO een overzicht terugvinden met alle verwerkte aanmeldingen?
- Wat is Opt-in?
- Voor wie is de dienst Opt-in beschikbaar?
- Is Opt-in ook beschikbaar voor gezondheidscentra(37) of gezondheidscentra die vallen onder diverse samenwerkingsverbanden(53)?
- Wat heeft de website volgjezorg.nl te maken met Opt-in?
- Wat heeft de website www.ikgeeftoestemming.nl te maken met de website www.volgjezorg.nl?
- Ik zie de dienst Opt-in niet tussen 'Diensten' staan.
Aanmeldingen van patiënten
- Hoe kan ik de Opt-in aanmelding inzien en afhandelen?
- Hoe kan een patiënt een toestemmingsverzoek doorgeven?
- Ik krijg nog steeds Opt-in aanmeldingen op een oude praktijk AGB-code.
- Hoe kan een patiënt toestemming geven?
- Kan een patiënt tot 16 jaar ook zelf toestemming geven?
- Ik heb een nieuwe AGB-code. Hoe kan ik alle Opt-in aanmeldingen overzetten naar de nieuwe AGB-code?
- Waar kan ik de ontvangen aanmeldingen terug vinden?
- Wanneer is een aanmelding verwerkt?
- Ontvangt de patiënt bericht wanneer de aanmelding is verwerkt?
- Waar kan ik mijn verwerkte aanmeldingen terug vinden?
- Kan ik de lijst met niet afgehandelde aanmeldingen uitprinten of opslaan?
- Ik heb een aanmelding op afgehandeld gezet, maar de aanmelding is nog niet verwerkt. Wat nu?
- Hoe kan het dat ik geen aanmeldingen voor Opt-in ontvang?
- Wordt er geen geslacht meer uitgevraagd op de toestemmingsformulieren?
Vindbaarheid
- Hoe kan ik de aanmeldstatus van mijn praktijk voor de website volgjezorg.nl instellen of wijzigen?
- Hoe kan ik de vindbaarheid van mijn organisatie op volgjezorg.nl verbeteren?
- Waarom kunnen onze patiënt op volgjezorg.nl geen toestemming geven aan onze praktijk?
- Waar kan ik controleren of onze organisatie is aangemeld bij volgjezorg.nl?