Antwoord
Via 'Mijn diensten’ > ‘Opt-in' > ‘Beheren instellingen’ kunt u aangeven of de praktijk of organisatie wel of niet moet worden aangemeld voor de website volgjezorg.nl. Patiënten kunnen via deze website uw huisartsenpraktijk, apotheek of gezondheidscentrum selecteren en aangeven of zij toestemming geven (of intrekken) voor het beschikbaar stellen van hun gegevens via de zorginfrastructuur voor raadpleging door andere zorgverleners als dat nodig is voor hun behandeling.
Via het menu 'Mijn diensten’ > ‘Opt-in’ > ‘Beheren instellingen’ kunt u zien of uw organisatie al is aangemeld. Bij het eerste bezoek staat op deze pagina ‘Ik heb nog geen keuze gemaakt’. Wilt u dit wijzigen, dan klikt u op ‘Wijzigen’. Vervolgens kan worden gekozen voor de opties ‘Ik doe mee’, ‘Ik doe niet mee' of 'Ik doe niet mee en ben niet zichtbaar'.
Via de optie 'Ik doe niet mee' geeft u expliciet aan dat u niet meedoet met de website volgjezorg.nl. Patiënten kunnen uw praktijk, apotheek of gezondheidscentrum dan wel vinden maar niet selecteren, ter aanduiding dat u niet meedoet. De optie 'Ik doe niet mee en ben niet zichtbaar' dient alleen gebruikt te worden als een praktijk onterecht of dubbel in de lijst voorkomt, bijvoorbeeld doordat deze twee verschillende AGB-codes heeft.
Als u niet meedoet kunnen patiënten hun toestemmingsverzoek niet doorgeven via volgjezorg.nl en is ook het invullen en uitprinten van een voorgedrukt toestemmingsformulier niet mogelijk.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Kan ik via VECOZO een overzicht terugvinden met alle verwerkte aanmeldingen?
- Wat is Opt-in?
- Voor wie is de dienst Opt-in beschikbaar?
- Is Opt-in ook beschikbaar voor gezondheidscentra(37) of gezondheidscentra die vallen onder diverse samenwerkingsverbanden(53)?
- Wat hebt u nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst Opt-in?
- Wat heeft de website volgjezorg.nl te maken met Opt-in?
- Wat heeft de website www.ikgeeftoestemming.nl te maken met de website www.volgjezorg.nl?
- Ik zie de dienst Opt-in niet tussen 'Diensten' staan.
Aanmeldingen van patiënten
- Hoe kan ik de Opt-in aanmelding inzien en afhandelen?
- Hoe kan een patiënt een toestemmingsverzoek doorgeven?
- Ik krijg nog steeds Opt-in aanmeldingen op een oude praktijk AGB-code.
- Hoe kan een patiënt toestemming geven?
- Kan een patiënt tot 16 jaar ook zelf toestemming geven?
- Ik heb een nieuwe AGB-code. Hoe kan ik alle Opt-in aanmeldingen overzetten naar de nieuwe AGB-code?
- Waar kan ik de ontvangen aanmeldingen terug vinden?
- Wanneer is een aanmelding verwerkt?
- Ontvangt de patiënt bericht wanneer de aanmelding is verwerkt?
- Waar kan ik mijn verwerkte aanmeldingen terug vinden?
- Kan ik de lijst met niet afgehandelde aanmeldingen uitprinten of opslaan?
- Ik heb een aanmelding op afgehandeld gezet, maar de aanmelding is nog niet verwerkt. Wat nu?
- Hoe kan het dat ik geen aanmeldingen voor Opt-in ontvang?
- Wordt er geen geslacht meer uitgevraagd op de toestemmingsformulieren?
Vindbaarheid
- Hoe kan ik de vindbaarheid van mijn organisatie op volgjezorg.nl verbeteren?
- Waarom kunnen onze patiënt op volgjezorg.nl geen toestemming geven aan onze praktijk?
- Waar kan ik controleren of onze organisatie is aangemeld bij volgjezorg.nl?