Antwoord
Om als zorgaanbieder gebruik te kunnen maken van de dienst Wlz raadpleegfunctie heeft u een geldig VECOZO-certificaat nodig met de juiste autorisatie:
- een persoonlijk certificaat voor het raadplegen van Wlz indicaties via de dienst Wlz raadpleegfunctie nadat u bent ingelogd op het VECOZO-portaal;
en/of - een systeemcertificaat voor het raadplegen van Wlz indicaties rechtstreeks via uw softwarepakket. Uw softwareleverancier kan u vertellen of dit mogelijk is.
Om de autorisatie aan te vragen dient u:
- Een aansluitovereenkomst met VECOZO te hebben afgesloten onder de Zvw of Wlz grondslag.
- Daarna toegang tot de dienst Wlz raadpleegfunctie aan te vragen via een Wijzigingsverzoek. U kunt dit online doen via het menu Aanvragen en Wijzigen > Zorgaanbieder > Wijzigen van de gegevens van de onderneming. Vink op het formulier Toevoegen diensten aan, en de dienst Wlz Raadpleegfunctie.
- De autorisatie toe te voegen aan de gebruikerscertificaten. Zie Hoe wijzig ik de autorisaties van een bestaand certificaat voor meer informatie.
De onderstaande zorgsoorten hebben recht op toegang tot deze dienst en zoekresultaten:
Deze zorgsoorten zijn door de zorgverzekeraars vastgesteld op basis van feitelijke onjuiste declaraties vanuit deze groepen.
Gerelateerde pagina's
Algemeen
- Waar moet ik declareren als de cliënt een Wlz-indicatie heeft?
- Hoe controleer ik via de dienst Wlz raadpleegfunctie of een cliënt een Wlz-indicatie heeft?
- Wat is het doel van de dienst Wlz raadpleegfunctie en wanneer mag ik deze gebruiken?
- Ik vind voor een cliënt geen Wlz indicatie, terwijl ik zeker weet dat die er wel is. Wat nu?
- Ik krijg een melding 'Geen geldige toestemmingsverklaring', wat nu?